Ovlivnil přehnaný optimismus Hondy formu McLarenu?

Šéf Hondy Yasuhisa Arai poodhalil zákulisí spolupráce s britským týmem. Současně také poodhalil konkrétní problémy japonského výrobce motorů, které stály za špatnými výsledky. McLaren-Honda má za sebou nepovedenou sezonu, ale první plány vypadaly velice ambiciozně. Už jenom jezdecké složení upoutalo pozornost. Cílem bylo navázat na vítěznou éru osmdesátých let, ale hned v prvních testech se…

Štítky: Honda McLaren Zveřejněno 19. 12 2015 — Marie Tomšíková

Šéf Hondy Yasuhisa Arai poodhalil zákulisí spolupráce s britským týmem. Současně také poodhalil konkrétní problémy japonského výrobce motorů, které stály za špatnými výsledky.

McLaren-Honda má za sebou nepovedenou sezonu, ale první plány vypadaly velice ambiciozně. Už jenom jezdecké složení upoutalo pozornost. Cílem bylo navázat na vítěznou éru osmdesátých let, ale hned v prvních testech se dostavila krutá realita. McLaren se nedokázal zvednout a po celou sezonu byl odsouzen k nedůstojnému boji na konci startovního pole. Velké problémy působily hlavně systémy na rekuperaci kinetické energie.

“Před rokem jsme si nastavili velice optimistické cíle, ale už v té době jsme věděli, že máme potíže hlavně po elektronické stránce. Myslel jsem, že bychom to nějak mohli napravit. Potom se objevily další otázky kolem hardwaru na rekuperačních systémech. V tu chvíli jsme zjistili, že to bude celkem obtížný rok. Ukázalo se to hned v prvních testech. Optimismus jsme dali stranou, ale první závod přišel dříve, než jsme byli schopni vyřešit všechny problémy.

Nejhorší je, že nemáme dostatek prostoru k testování. Nemáme k dispozici tolik údajů, kolik bychom potřebovali a potom je velmi jednoduché udělat špatná rozhodnutí. Barcelona pro nás byla zlomovým okamžikem, kdy jsme udělali velký pokrok. Samozřejmě že jsme i potom měli nějaké potíže, ale už jsme je dokázali lépe řešit. Pokud jde o výsledky, tak naše cíle stále zůstávají daleko před námi. Chceme bojovat s top týmy jako Mercedes nebo Ferrari,” řekl šéf Hondy.

I přes velké zklamání celý tým statečně bojoval s frustrací. Sice z některých vyjádření bylo cítit napětí, ale všechny strany dokázaly zachovat chladnou hlavu. O některé výjimky se postarali samotní piloti týmu. I když snaha udržet emoce na uzdě byla opravdu velká, tak řeč těla mluvila sama za sebe.

“Po celou dobu cítíme od McLarenu i pilotů optimální nátlak. Myslím, že v naší situaci to je úplně normální. Vždy otevřeně diskutujeme o tom, co se stalo, jakým směrem bychom měli jít a podobně. Pro všechny je to velmi těžké, ale na vině není jenom motor. V průběhu roku jsme viděli zlepšení i na straně šasi a aerodynamice. V každém závodě jsme zkoušeli mnoho nových dílů a doufám, že příští rok bude o dost lepší,” dodal Arai.

Motorsports: FIA Formula One World Championship 2015, Grand Prix of Austria, #14 Fernando Alonso (ESP, McLaren Honda), *** Local Caption *** +++ www.hoch-zwei.net +++ copyright: HOCH ZWEI +++

Diskuse k článku

Napsat komentář