‘Oválová’ Indy verze GP Bahrajnu má všechny potřebné certifikáty
V hlavách šéfů F1 se rodí nápad jet případný druhý závod v Bahrajnu na zcela odlišené konfiguraci okruhu. Jelo by se po vnější verzi různých variací bahrajnské dráhy. Pracovně se jí říká 'skoro-ovál'. Nápad překvapil samotného promotéra, ale je mu nanejvýš nakloněn.
Po prázdninách chystá F1 další závody na období září až prosinec. Jednou z celkem spolehlivých destinací se jeví Bahrajn, kde se formule 1 jezdí od roku 2004.
Bahrajn, podobně jako rakouský Red Bull Ring nebo britský Silverstone může uspořádat dvě velké ceny hned víkend po sobě. Ale Bahrajn coby moderní areál má nejvyšší Grade 1 certifikát na řadu verzí svého okruhu.
Fantastický nápad jak manažerů F1 tak pořadatelů v Bahrajnu. Po klasické GP Bahrajnu, která se pořád plánuje, by se na…
Zveřejnil(a) GPF1cz dne Pondělí 15. června 2020
To není případ Silverstonu nebo Red Bull Ringu. Ale Bahrajn má všechny potřebné certifikáty. Včetně vnější verze ‘skoro-oválu’.
V roce 2010 F1 a pořadatelé GP Bahrajnu vyzkoušeli vytrvalostní ‘endurance’ verzi okruhu. Ale ubrali atraktivitě sekce zatáček 4 – 13 – 14 – 15 – 16 běžného okruhu. Byl to zkrátka propadák a nudná velká cena.
V navrhované Indy verzi okruhu by jezdci na obrátku výše jeli ze zatáčky 9 rovnou do pozice zatáčky 21 a pokračovali dál.
Bahrajn se jezdí za umělého osvětlení. Atmosféra televizního přenosu by tak nabrala extra dimenzi, jak naznačuje grafika portálu Motorsport.com.