Omezený vývoj může Red Bullu zajistit výhodu, varuje Mercedes

Traťový inženýr Mercedesu Andrew Shovlin tvrdí, že pro německý tým bude velmi obtížné se výkonnostně dotáhnout na Red Bull. Na vině je omezený vývoj jednotlivých monopostů pro sezonu 2021, který byl zaveden kvůli pandemii koronaviru.

Štítky: Mercedes Red Bull Zveřejněno 8. 04 2021 — Vašek Štěpánek

Mercedes byl hned v úvodním podniku sezony poražen Red Bullem v boji o pole position, když Lewis Hamilton ztratil téměř čtyři desetiny na vítězného Maxe Verstappena. Samotný závod sice stáj z Brackley vyhrála, je ale důležité zmínit, že šlo spíše o kombinaci štěstí a technických problémů Red Bullu s diferenciálem než o čistou rychlost mistrů světa.

Shovlin se obává, že kvůli omezenému vývoji vozu v letošní sezoně a kvůli změně pravidel v oblasti aerodynamiky, která Mercedesu relativně ublížila, bude těžké se na rivaly z Milton Keynes dotáhnout.

„Letošní sezona je velmi odlišná. Za normálních okolností bychom pracovali v aerodynamickém tunelu a zkusili najít potřebný přítlak pro lepší stabilitu vozu. Jenže letos je práce v tunelu značně omezena a my tak máme velmi málo času.

James May: Vodíkové nebo bateriové články?

Podobně jsme na tom i s dynamometrem. I zde je práce velmi omezená, tudíž nejsme schopni najít v našem motoru pár potřebných setin a zlepšit tak celkový výkon pohonné jednotky.“

Mercedes proto zkoumá jiné způsoby, jak se stát konkurenceschopnějšími. Shovlin vkládá naději do menších součástí vozu, které je možné vyvíjet a celkově zlepší výkon. Důležitá bude i práce s pneumatikami.

„Musíme se podívat na dílčí součásti vozu, které úzce souvisí s vlastnostmi řízení. Bude pro nás důležité, abychom na každý okruh přijeli s vozem, který bude spolehlivý a dobře vyvážený. Velkou roli budou hrát také pneumatiky, když je správně pochopíme a budeme s nimi náležitě pracovat, rozhodně nám to pomůže.

V letošní sezoně budou rozdíly dělat právě tyto oblasti. Nevěřím, že bychom se v průběhu roku dokázali posunout výrazněji vpřed. Současně doufám, že se to nepodaří ani Red Bullu.“

Shovlin se také ohlédl za GP Bahrajnu, která byla úvodním podnikem sezony. Traťový inženýr Mercedesu je toho názoru, že ve všech oblastech byli rudí býci lepší.

„Ve skutečnosti jsme jim (Red Bullu) nebyli tak blízko, jak jsme doufali. V posledních letech jsme se mohli spolehnout na výkon motoru. Také jsme měli výhodu v zatáčkách, jenže to se v Bahrajnu nějak vytratilo. V kvalifikaci jsme ztráceli téměř všude. Výjimky tvořili zatáčky devět a deset, kde jsme byli rychlejší.

Karty jsou rozdány tak, jak jsou. Myslím, že máme auto, které je schopné vyhrát šampionát, jen budeme muset být chytří. Musíme dělat správná rozhodnutí, dobře pracovat s pneumatikami a jako tým fungovat po celý rok.

Také víme, co dělat nemáme. Nemůže zvednout zadní část našeho monopostu o 30 milimetrů, jak to má Red Bullu. Tím bychom rozhodili filosofii našeho auta a mohli bychom tak zahodit celou tuto sezonu, protože bychom více ztratili, než získali,“ vysvětlil Shovlin.