Omezení omezující velké týmy. Uvolněte rozpočty, zní z McLarenu

Omezení, která FIA nastolila, měla pomoci malým stájím nejen se ve formuli 1 udržet, ale pokud možno dostihnout ty vpředu. To se ale neděje a namísto toho prý škodí velkým týmům. To si alespoň myslí někteří činitelé týmů. Za problémy, kterými je současná formule 1 sužována, stojí podle mnohých členů týmů špatný úhel pohledu na…

2 Štítky: Adrian Newey Eric Boullier McLaren Zveřejněno 30. 12 2015 — Josef Nekvinda

Omezení, která FIA nastolila, měla pomoci malým stájím nejen se ve formuli 1 udržet, ale pokud možno dostihnout ty vpředu. To se ale neděje a namísto toho prý škodí velkým týmům. To si alespoň myslí někteří činitelé týmů.

Za problémy, kterými je současná formule 1 sužována, stojí podle mnohých členů týmů špatný úhel pohledu na věc. Podle Érica Boulliera, sportovního ředitele McLarenu, by formule 1 potřebovala uvolnit regule, a to zejména v oblasti financí, které mohou týmy během sezóny využít. FIA již dlouhou dobu usiluje o to, aby zajistila přežití malých týmů, které mají již samy velmi omezený rozpočet. Veškerá úsilí o snížení nákladů ale přichází podle závodního ředitele McLarenu vniveč.

„Jak říká Bernie (Ecclestone), pokud si to nemůžete dovolit, tak to nedělejte. Pokud si to můžou dovolit, tak ať si dělají, co chtějí. Je třeba nějaký základní rámec pravidel, to souhlasím, ale nucené snižování nákladů podle mně není správné. Chcete-li do formule 1 vstoupit, pak byste měli být schopni si to dovolit a výrobci si to mohou dovolit. Takže o tom to rozhodně není.

Kdo jsou ti, co se v F1 trápí? Týmy na chvostu. Ale problémem je, že jsou poškozovány velké týmy a těm malým to stejně nijak nepomáhá. A to je utrpením pro všechny,“ uvažuje Boullier.

Francouz by tak uvítal neomezené rozpočty. Jednoduše každý tým by si měl sám určit, kolik utratí a pak bychom prý viděli větší konkurenci na čele. Ostatně s tím by souhlasil i technický guru Adrian Newey. Jeho trápí například omezení v oblasti aerodynamiky. Více svobody, to je to, co by podle něho formule 1 potřebovala a za příklad dává LMP1, s níž byl také před časem spojován.

„Myslím, že LMP1 je z pohledu svobody technických pravidel zajímavější než formule 1. Z tohoto úhlu pohledu je atraktivní,“ přidává se Newey.

Éric Boullier je nespokojený s omezeními, která FIA nastavila

Éric Boullier je nespokojený s omezeními, která FIA nastavila

Diskuse k článku

Napsat komentář