Omezená komunikace s jezdci může ohrozit bezpečnost, míní Ferrari

Ferrari analyzuje dopady nového nařízení, které výrazně omezuje komunikaci s jezdci během jízd, a má jisté pochybnosti.

Štítky: Ferrari FIA Pravidla Zveřejněno 15. 09 2014 — Jan Pastorek

Ferrari analyzuje dopady nového nařízení, které výrazně omezuje komunikaci s jezdci během jízd, a má jisté pochybnosti.

Inženýři už nesmějí jezdcům za jízdy říkat nebo jinak sdělovat nic, co se týká výkonnosti, protože by to nově bylo považováno za externí pomoc, která je zakázaná.

„V současnosti dělají jezdci dvě až tři změny v každém kole na základě informací, které jim dávají inženýři, kteří monitorují situaci přes telemetrii,“ upozornilo Ferrari na rozsah dopadů změny.

I když FIA vysvětlila na příkladech, co bude považovat za porušení pravidel o komunikaci, podle Ferrari není vše jasné, a proto požádalo federaci o další vysvětlení. Obavy má zejména o bezpečnost.

„Pořád tu jsou určité nejistoty, zejména co se bezpečnosti týče. Informace o opotřebení brzd a pneumatik patří mezi ty, které budou zakázané, ale zprávy na tato témata můžou zabránit nebezpečným nehodám,“ dodal maranellský tým.

FIA nechce bránit týmům, aby jezdce upozorňovaly na hrozící nebezpečí, ale asi nebude snadné najít hranici mezi tím, kdy se jedná o záležitost týkající se výkonnosti a kdy bez zásahu týmu bude skutečně hrozit nehoda.

Diskuse k článku

Napsat komentář