Okruh v Losailu prošel po loňských problémech s pneumatikami úpravami
Minulý rok docházelo k velkým poškozením obutí po přejetí některých obrubníků, proto pro letošek došlo k úpravě několika zatáček.
V loňské Grand Prix se jezdci potýkali s problémy s pneumatikami kvůli agresivním obrubníkům. Mezinárodní automobilová federace tehdy zakročila a vydala příkaz, že na daných gumách lze odjet maximálně stint o 18 kolech. Aby závodníkům zabránili jezdit ze široka a přes obrubníky, tak byly v klíčových zatáčkách posunuty bílé čáry označující limity trati.
Pro letošní podnik byly upraveny obrubníky v sedmi zatáčkách, a sice vrcholy obrubníků v zatáčkách 1, 2, 4, 10, 12, 13 a 14 byly zaobleny.
Pirelli otestovalo své pneumatiky na vzorcích nových obrubníků. Zároveň získalo data od týmů, které v uplynulých týdnech na okruhu testovaly starší vozy. Byť Italové zdůraznili, že pneumatiky nebyly letošní specifikace, tak “získaná data byla stále užitečná, aby se potvrdily výsledky simulací a indikací z testů”.
Byly rovněž přidány štěrkové únikové zóny na výjezdu z několika dalších zatáček, které pomohou jezdcům odhadnout okraj trati a zabrání jim získat výhodu při výjezdu mimo trať.
Okruh Losail je jednou z nejnáročnějších tratí na pneumatiky v kalendáři F1, proto Pirelli zvolilo pro Velkou cenu Kataru nejtvrdší kombinaci gum.