Ohlédnutí za sezonou 2019 (2/3): McLaren zářil, Renault má nad čím přemýšlet

Ve druhém díle ohlédnutí za sezonou 2019 si posvítíme na to, jak se dařilo Renaultu a jeho zákaznickému týmu – McLarenu.

Štítky: McLaren Renault Sezona 2019 Zveřejněno 4. 12 2019 — Bára Goldmannová

McLaren jednoznačně nejlepším ze zbytku pole, poprvé od roku 2014 na pódiu

Dalo by se říct, že tradiční stáj z Wokingu letos vstala z mrtvých. Nejenže jí prospěly změny ve vedení týmu, ale také nová jezdecká sestava měla pozitivní vliv na dobré výsledky. Carlos Sainz i Lando Norris podávali po celou sezonu konzistentní výkony, které týmu ve finále týmu vynesly čtvrté místo v Poháru konstruktérů a získali titul „best of the rest“ – nejlepší ze zbytku světa.

Vrcholem sezony McLarenu bylo třetí místo v Grand Prix Brazílie, přičemž se podařil Sainzovi husarský kousek. Na pódiu skončil i přes to, že startoval z posledního místa! Nicméně oficiálních pódiových oslav se nezúčastnil, neboť se čekalo na verdikt komisařů ohledně penalizace Lewise Hamiltona. Ta nakonec přišla. Sainz si poté s týmem udělal na stupních vítězů soukromou oslavu.

Bild
Sainz s pohárem za třetí místo

Ovšem ani Norris se nemusí za svůj debut stydět. Zkušenému Sainzovi byl vyrovnaným soupeřem, což dokazují i statistiky. Mladý Brit dokázal porazit španělského závodníka v kvalifikacích jen těsně, a to v poměru 11:10, přičemž z nejlepší desítky oba startovali čtrnáctkrát. V závodech měl sice převahu většinou Sainz, avšak Norrisovi se více lepila smůla na paty, neboť závod nedokončil hned šestkrát (například po technické závadě v posledním kole GP Belgie z 5. místa), zatímco Španěl vypadl třikrát.

Sainz Norris
Kvalifikace 10 11
Nejlepší startovní pozice 6. (2x) 5. (1x)
Start z TOP10 14 14
Lepší umístění (vč. DNF) 12 7
Lepší umístění (bez DNF) 8 4
Maximum 3. 7.
Počet pódií 1
Počet vítězství
TOP 10 13 11
Odstoupení / diskvalifikace 3 6
Nejrychlejší kolo
Počet bodů 96 49

Nepříliš lichotivá vizitka pro tovární stáj: Poraženi zákaznickým McLarenem o 54 bodů

Renault si letošní sezonu za rámeček rozhodně nedá, neboť výkonnostně ztrácel dokonce i na McLaren, který jejich motory odebírá. Byť byl Nico Hülkenberg opět několikrát krůček od zisku pódia, tak buďto chyboval nebo doplatil na kolize a problémy s technikou.

Očekávalo se, že právě Němec bude tahounem týmu, zatímco nováček Daniel Ricciardo bude spíše dvojkou. Ale opak byl pravdou. Vždy usměvavý Australan zpravidla blonďáka z Emmerichu porážel. V kvalifikacích to nakonec skončilo 14:7 ve prospěch Ricciarda, převahu měl i v závodech (10:8), a to i přesto, že do cíle nedojel šestkrát oproti Hülkenbergovým čtyřem odstoupením.

Nejlepším závodním víkendem pro Renault byla Itálie, kde žlutočerné vozy startovaly ze třetí řady – pátý Ricciardo, šestý Hülkenberg. V závodě si oba polepšili o jednu pozici, přičemž pokořili jak oba red bully, tak i Sebastiana Vettela. Jednalo se o nejlepší výsledek stáje od návratu v roce 2016.

Hülkenberg Ricciardo
Kvalifikace 7 14
Nejlepší startovní pozice 6. (1x) 5. (1x)
Start z TOP10 9 11
Lepší umístění (vč. DNF) 8 10
Lepší umístění (bez DNF) 5 9
Maximum 5. 4.
Počet pódií
Počet vítězství
TOP 10 9 8
Odstoupení / diskvalifikace 4 6
Nejrychlejší kolo
Počet bodů 37 54

Diskuse k článku

Napsat komentář