Ohlédnutí za sezonou 2019 (2/3): McLaren zářil, Renault má nad čím přemýšlet
Ve druhém díle ohlédnutí za sezonou 2019 si posvítíme na to, jak se dařilo Renaultu a jeho zákaznickému týmu – McLarenu.
McLaren jednoznačně nejlepším ze zbytku pole, poprvé od roku 2014 na pódiu
Dalo by se říct, že tradiční stáj z Wokingu letos vstala z mrtvých. Nejenže jí prospěly změny ve vedení týmu, ale také nová jezdecká sestava měla pozitivní vliv na dobré výsledky. Carlos Sainz i Lando Norris podávali po celou sezonu konzistentní výkony, které týmu ve finále týmu vynesly čtvrté místo v Poháru konstruktérů a získali titul „best of the rest“ – nejlepší ze zbytku světa.
Vrcholem sezony McLarenu bylo třetí místo v Grand Prix Brazílie, přičemž se podařil Sainzovi husarský kousek. Na pódiu skončil i přes to, že startoval z posledního místa! Nicméně oficiálních pódiových oslav se nezúčastnil, neboť se čekalo na verdikt komisařů ohledně penalizace Lewise Hamiltona. Ta nakonec přišla. Sainz si poté s týmem udělal na stupních vítězů soukromou oslavu.
Ovšem ani Norris se nemusí za svůj debut stydět. Zkušenému Sainzovi byl vyrovnaným soupeřem, což dokazují i statistiky. Mladý Brit dokázal porazit španělského závodníka v kvalifikacích jen těsně, a to v poměru 11:10, přičemž z nejlepší desítky oba startovali čtrnáctkrát. V závodech měl sice převahu většinou Sainz, avšak Norrisovi se více lepila smůla na paty, neboť závod nedokončil hned šestkrát (například po technické závadě v posledním kole GP Belgie z 5. místa), zatímco Španěl vypadl třikrát.
Sainz | Norris | |
Kvalifikace | 10 | 11 |
Nejlepší startovní pozice | 6. (2x) | 5. (1x) |
Start z TOP10 | 14 | 14 |
Lepší umístění (vč. DNF) | 12 | 7 |
Lepší umístění (bez DNF) | 8 | 4 |
Maximum | 3. | 7. |
Počet pódií | 1 | – |
Počet vítězství | – | – |
TOP 10 | 13 | 11 |
Odstoupení / diskvalifikace | 3 | 6 |
Nejrychlejší kolo | – | – |
Počet bodů | 96 | 49 |
Nepříliš lichotivá vizitka pro tovární stáj: Poraženi zákaznickým McLarenem o 54 bodů
Renault si letošní sezonu za rámeček rozhodně nedá, neboť výkonnostně ztrácel dokonce i na McLaren, který jejich motory odebírá. Byť byl Nico Hülkenberg opět několikrát krůček od zisku pódia, tak buďto chyboval nebo doplatil na kolize a problémy s technikou.
Očekávalo se, že právě Němec bude tahounem týmu, zatímco nováček Daniel Ricciardo bude spíše dvojkou. Ale opak byl pravdou. Vždy usměvavý Australan zpravidla blonďáka z Emmerichu porážel. V kvalifikacích to nakonec skončilo 14:7 ve prospěch Ricciarda, převahu měl i v závodech (10:8), a to i přesto, že do cíle nedojel šestkrát oproti Hülkenbergovým čtyřem odstoupením.
Nejlepším závodním víkendem pro Renault byla Itálie, kde žlutočerné vozy startovaly ze třetí řady – pátý Ricciardo, šestý Hülkenberg. V závodě si oba polepšili o jednu pozici, přičemž pokořili jak oba red bully, tak i Sebastiana Vettela. Jednalo se o nejlepší výsledek stáje od návratu v roce 2016.
Hülkenberg | Ricciardo | |
Kvalifikace | 7 | 14 |
Nejlepší startovní pozice | 6. (1x) | 5. (1x) |
Start z TOP10 | 9 | 11 |
Lepší umístění (vč. DNF) | 8 | 10 |
Lepší umístění (bez DNF) | 5 | 9 |
Maximum | 5. | 4. |
Počet pódií | – | – |
Počet vítězství | – | – |
TOP 10 | 9 | 8 |
Odstoupení / diskvalifikace | 4 | 6 |
Nejrychlejší kolo | – | – |
Počet bodů | 37 | 54 |
Diskuse k článku