Ohlédnutí: Mercedes v závěru závodu nařídil svým jezdcům držet pozice

Fanoušci Ferrari se dočkali po dvou letech. Úvodní závod sezony F1 v australském Melbourne vyhrál Sebastian Vettel na Ferrari SF70-H. A to poměrně jednoduchou logikou: Vettel startoval druhý za Lewisem Hamilton z týmu Mercedes.

25 Štítky: Ferrari GP Austrálie Mercedes Red Bull Zveřejněno 29. 03 2017 — Tomáš Richtr

Co se dělo dál, překvapilo jen ty, kteří nesledovali předsezonní přípravu v podání Ferrari. Vettel se Hamiltona držel jako klíště a Hamilton sám později přiznal, že mu nedokázal poodjet. Ba co hůř, oproti Vettelovi se Hamilton trápil jízdou na nejměkčí sadě pneumatik (fialová ultra-měkká). Jeho časy kolísaly, a tak musel v 17. kole do boxů pro zcela novou sadu jiné specifikace (žlutá měkká). Vettel převzal vedení a najížděl si náskok. Hlavně také proto, že po výjezdu z boxů zůstal Hamilton s čerstvými pneumatikami ‚zaseknutý‘ za Maxem Verstappenem z Red Bullu. Vettel vydržel na dráze o šest kol déle, vyjel si náskok přesně takový, který mu při návratu stačil těsně na to, aby Hamiltona předjel a dostal se do vedení závodu!

Od té doby už to byla spanilá jízda až do cíle. Ferrari mělo v Austrálii skvělou závodní rychlost, dokonce lepší než Mercedes. Ten poté, co se k rozhořčení Tota Wollfa propadl na druhé místo, zvažoval změnu strategie na dvě zastávky pro Lewise Hamiltona. Ta by ale měla smysl pouze v případě, že by výkon Vettelových pneu rychle degradoval, což se nedělo. Když Mercedes pochopil, že k prvnímu místu neexistuje cesta, nařídil Hamiltonovi přepnout pohonnou jednotku do úsporného režimu a dojet do cíle. Valtteri Bottas byl informován o tom, že Hamilton jede na úsporný režim. Oba jezdci Mercedes tedy dostali příkaz držet pozice, ačkoli to z pohledu televizních kamer mohlo vypadat na slibný souboj mezi piloty Stříbrných šípů.

Jak se během zimy změnily rozestupy mezi týmy

Bottas byl pomalejší na ultra-měkké fialové sadě pneu v prvním úseku závodu, ale byl velmi rychlý na žluté měkké po zastávce v boxech. Fin stavěl až osm kol po Hamiltonovi a byla to lépe načasovaná zastávka, kterou si ale Hamilton nemohl dovolit kvůli dotírajícímu Vettelovi. Bottasův náskok na Kimiho Räikkönena narůstal od dvou sekund až po sedm sekund, protože Räikkönen neměl ideální nastavení pro fialové pneumatiky, takže nebyl rychlý tak, jak potřeboval.

Pokud si v moderní hybridní éře F1 vezmeme závody, ve kterých nevyhrál Mercedes, jsou to tyto: V Kanadě 2014 Hamiltonovi selhaly brzdy, v Maďarsku Hamilton startoval z boxů a Rosberg doplatil na safety car, přičemž v Belgii se oba dostali do křížku vzájemnou kolizí. V Malajsii 2015 vyhrálo Ferrari, které bylo rychlejší na bílé střední sadě pneumatik. Byl to vlastně první závod, kde byl Mercedes poražen v přímém souboji, ačkoli situaci ovlivnil safety car a ukvapené rozhodnutí Mercedesu zastavit v boxech. V Maďarsku Hamilton vyjel mimo trať v prvním kole a Rosberg si nechal rozříznout zadní pneu při souboji s Danielem Ricciardem a v Singapuru Mercedes zcela zapomněl, jak zacházet s pneumatikami a zcela ztratil na rychlosti.

Ve Španělsku 2016 Mercedes nevyhrál, protože oba jezdci v prvním kole bourali a v Malajsii Hamiltonovi explodoval motor a Rosberg byl roztočen do smyku.

Dá se objektivně říci, že Mercedes byl v Austrálii 2017 poražen poprvé na základě čisté rychlosti, bez kolizí, technických selhání nebo výjezdů safety caru, i když nebýt Maxe Verstappena, asi by to vše vypadalo jinak. Ale další pilot v poli, to není výjimečný faktor, se kterým se nedá počítat, jako například s výjezdem safety caru.

Další zajímavou skutečností je nová úroveň tvrdosti pneumatik, které ‚nepogumují‘ trať natolik, aby vozy mohly jet ještě rychleji. Ve srovnání s loňskem byly letos v kvalifikaci rychlejší jen o 1,7 sekundy, zatímco páteční trénink byl rychlejší o pět sekund. Dá se čekat, že trať nebude během víkendu zrychlovat tak jako vloni.

FIA nařídila týmům Mercedes a Red Bull upravit řešení svého zavěšení na bázi rekuperace energie. A i když Red Bull tvrdí, že jej to nějak neovlivnilo, pravda je spíše opačná. Red Bull se potýkal s relativně výraznou nestabilitou svých monopostů, zatímco Mercedes výraznější problémy nezaznamenal. Red Bull je citlivější na absenci podélné úpravy sklonu auta a tím pádem funkce difuzoru. Fungování zadních pneumatik tak není v této fázi sezony na úrovni, kterou Red Bull potřebuje.

Ve srovnání s Ferrari, které očividně dosáhlo velkého pokroku v oblasti pohonné jednotky, má Mercedes podobné úrovně rychlostí v zatáčkách. Dosahuje ale vyšších rychlostí na rovinkách, což značí, že buď motor Mercedesu je silnější, nebo má Mercedes nižší odpor vzduchu, nebo obojí.  Dalším faktorem, který měl velký vliv i letos, je teplota dráhy. Ta byla v neděli relativně vysoká a vypadalo to, že si s ní Mercedes umí poradit méně dobře než Vettelovo Ferrari.

Hamilton oproti tomu perfektně odhadl bod závěru spojky při startu do závodu. Pravidla byla pro letošní rok ještě dále zpřísněna tak, aby ovládání spojky bylo co nejvíce manuální. Vettel naopak musel bránit svou pozici před Bottasem. Také tento element bude hrát určitou roli v tom, jak se výsledky závodu po jeho startu budou utvářet.

Čeká formuli 1 doba temna?

K prvnímu pitstopu to byla krásná stíhací jízda mezi Hamiltonem a Vettelem, kdy jeden poznával toho druhého, jak rychlé má doopravdy auto. Hamilton ve snaze najet si náskok začal své pneu přehřívat, a tak jim tímto zkrátil jejich období života. Vedení Mercedesu usilovně přemýšlelo, jak naložit s Hamiltonovým voláním o pomoc, až se rozhodlo jej zavolat do boxů i s rizikem, že na trať vyjede za Red Bullem Maxe Verstappena. Nepomohla ani zóna DRS na předjíždění, která už jen těžko může být delší. A turbulence vytvářené letošními auty jsou letos o mnoho silnější.

Vettel oproti tomu potřeboval najet náskok 22 sekund před tím, než by dojel jezdce o kolo zpátky, což se mu celkem s přehledem povedlo. A když Verstappen zajel do boxů o tři kola později, Vettel měl na Hamiltona náskok už šest sekund.

Aby Hamilton po svém pitstopu nevyjel za Verstappena, potřeboval pokračovat alespoň do 19. kola. To by jej ale Vettel dojel na rozestup DRS zóny a beztak by asi o pozici přišel po Vettelově zastávce. Stejně tak nebylo myslitelné doufat, že Vettel musí stavět dříve ze stejných důvodů jako Hamilton. Situace pro Mercedes, která neměla řešení. A tak nezbylo než doufat, že Verstappen brzy uhne z cesty, což se nakonec nestalo. Bylo to ale nejlepší řešení. Později diskutovaný plán B (dvě zastávky) se ukázaly jako nereálné s ohledem na Vettelovo vytrvalé tempo. Navíc by Hamilton spadl za Räikkönena, kterého by musel předjet.

Za nimi se na chladnější trati a žluté měkké sadě pneumatik dařilo lépe Bottasovi i Räikkönenovi. Bottas kolegu rychle dojížděl, ale bylo mu řečeno, že Hamilton vzdal boj o vítězství a dostal instrukce snížit výkon motoru. Jinými slovy dostal Bottas zákaz na něj útočit, což se také vzápětí projevilo. Verstappen podobně útočil na Räikkönena na červené super-měkké sadě, ale začaly trpět brzdy, což se projevilo zlověstně černým oblakem dýmu od kol.

Byla to krásná bitva mezi Ferrari a Mercedesem, kterou komplikovaly silné turbulence za auty. U nich si musíme počkat, jaký vliv budou mít při dalších velkých cenách.

Diskuse k článku

25 komentářů: “Ohlédnutí: Mercedes v závěru závodu nařídil svým jezdcům držet pozice”

  1. Tomáš Richtr napsal:

    Super nápad.

  2. KulatyLenin napsal:

    Tomáš Richtr:
    Zrušit diskuze

    To máte recht povolit jen oslavné a pochvalné komentáře vašeho komentování. A v eshopu prodávat odlitek vašeho ramena, aby jsme si ho mohli koupit domů a plácat vás 😀

  3. Tomáš Richtr napsal:

    Zrušit diskuze 🙂

  4. Louis65 napsal:

    Tomasi, neni videt jakou myslenkou.

  5. Tomáš Richtr napsal:

    Louis65: reálně se tou myšlenkou zabýváme už delší dobu.

  6. Louis65 napsal:

    Vidis Tomasi Richtre o co bychom prisli, kdyby jste zrusily komentare? 🙂

  7. KulatyLenin napsal:

    Kejhale zamrzlý existuje jedna zásada nehádat se s debilem!! K ničemu to nevede jak poznávám na vlastní kůži v diskusi s tebou . Výplody šumicí trávy, jako je nevím proč by měl ten dělat to a ono znamená že to dělat nemohl, protože by to zmrzlý kejhal musel vědět, protože je přece nejchytřejší a vše správně chápající, jsou k ničemu!!! Prostě končím diskusi šáteček! Poklepej si na rameno, jak jsi skvělý, ostatní si při rozhovoru s tebou totiž klepou na čelo! Je smutné že to nevíš!

  8. ej_kej_ej napsal:

    kuličko, to, že ty něco neslyšíš, tak ještě automaticky neznamená že takový pokyn Vettel nedostal…no a nakonec i průměrně vzdělaný šimpanz by pochopil, že Hamilton za Verstappenem ztrácel čas a ztrácel ho hodně, protože čas který zajel Hamilton v kole, které po výjezdu z pitlane neby ještě ovlivněné Verstappenem (ten byl před ním 3 vteřiny, které během dalšího kola a půl stáhl) hluboko pod 1:28:xxx nebyl ve Vettelově moci – a blbečku opravdu nevím proč by měl jet Vettel na půl plynu když jel jednozastávkovou strategii a tudíž na to tlačit musel tak jako tak, protože i při vícezastávkové strategii by při vidině vítězství musel vyjet před Hamiltonem. A nerad se opakuji, já nikde netvrdil, že Mergl nebyl pod tlakem, nebo že při jiné strategii MUSEL NEVYHNUTNĚ VYHRÁT, ale jento, že to riziko při jezdci ve vedení závodu bylo nepriměřené a s odstupem času, po závodě se jeví jako strategická chyba. A to, že Verstappena Mercedes nezajímal, protože by údjně prohráli tak jako tak, popírá vyjádření stratéga Merglu, který počítal s brzkým pitem Maxe se záměrem undercutu na Räikkonena….Kdežto při „normálně“ později naplánovaném pitu pro Hamiltona, který by se po výjezdu vracel na čistou trať riziko tkvělo jen v tom, jestli Vettel bude schopen jezdit rychleji…takhle si sami posadili do rovnice další rizikový faktor jménem Verstappen, který dle tebe a zcela nepodloženě nehrál žádnou roli i když vlastně rozhodl o tom, že Hamilton ten závod už vyhrát žádným způsobem nemohl.
    btw, klidně se už podepisuj jako Péťa Mráz, páč identická míra demence je už fakt nepřehlédnutelná a odkopal jsi se více než dost

  9. KulatyLenin napsal:

    Omlouvám se vypadl mi tam text :
    ty víš jak situaci kdy Hamilton byl za Verstapenem vyhodnotil tým Ferrari?

  10. KulatyLenin napsal:

    To kejhalek:
    Vybral jsi co jsi chtěl ja mluvil o jiné pasáži a to o te:
    „Oni nás v Melbourne dostali pod tlak hned ze začátku, a to je důvod, proč jsme ztratili.“
    pro tebe abys to pochopil a jak trefne dle zásady zloděj křičí chyťte zloděje říkáš pobral bys to znamená tohle : Naši analytici vyhodnotili, že když budeme dělat to co děláme NEVYHRAJEM …. to je ten tlak o kterém Allison mluví. A až následkem toho podstoupili ono ririko to jen že není vše prvoplánové jak tvá plytkost chápe!!!
    Druhá věc ty víš jak situaci kdy Hamilton vyhodnotil tým Ferrari? Já ne! Nikde v radiu jsem neslyšel třeba Push Push Ty jo? Ty víš jestli Vettel nedostal naopak drž své tempo, netlač na pilu ať vydržíš co nejdýl Hamilton je zaseklý v provozu? Třeba s ohledem na novější druhou sadu pro případ že by Vettla Hamilton dojel a chtěl předjed? nebo i z jiných mi nezmámých důvodů!!! Jenže ty jsi plytký a prvoplánový a ještě si myslíš že jsi sežral šalamounové hovno!!!
    A k moralizování: ja s tím opět nezačal narozdíl od tebe!!! A když chceš kopirovat tak vylož na stůl kolik máš kde různých diskuzních účtu a ty svoje bláboly tam kydáš ve velkém!!!
    A ještě jedna připomínka k tvým nadávkám “ Pro blázna všichni blázní viď?“

  11. ej_kej_ej napsal:

    No a co řekl kuličko Allison? No kuličko řekl že Hamiltonovým pitem podstoupili riziko….tedy to, co jsem psal i já.
    “ Mysleli jsme, že pneumatiky nevydrží a také jsme se báli, že Sebastian pozmění svou taktiku, takže jsme přijali to riziko a udělali pit stop. “ No a kuličko je sice pravda, že Hamilton byl z závěru svého prvního stintu obkolo o dvě-tři destinky pomalejší než Vettel, ovšem pořád jel v čele a byl s přehledem druhý nejrychlejší jezdec v poli. Já nikde netvrdil že Hamilton by nevyhnutně vyhrál, kdyby zajel do pitlane pozdějc, já jen psal že Hamilton by pozdějším pitem nemusel nevyhnutně prohrát…ale to ty kuličko nepobereš, páč nemáš na to aparát – to není urážka, ale po četbě tvých blábolů pouze konstatování holého a prokazatelnbého faktu.

    BTW jestli někdo tvrdí že druhý jezdec v pořadí jede s prstem v prdeli poté co vedoucí odjede do pitlane na přezutí, tak je to buď debil, nebo kulatý lenin – protože Vettel coby druhý jezdec v pořadí MUSEL po odjezdu toho prvního vyjet náskok, který by mu umožnil po vlastním pitu vrátit se na místě prvním…..leda že by měl strategii která by tohle neměla za cíl (dle tebe asi taková existovala). Slušností tady moc nemáchej, páč bych mohl začít kopírovat tvé vlastní srance, třeba i ze sportsu a tudíž se přestaň střílet do vlastní nohy. ZTy jsi opravdu ten poslední, kdo by mohl tady moralizovat, opravdu ten poslední, fakt že jo

  12. KulatyLenin napsal:

    To ej…
    Už jsem poznal že komunikativnost není tvou silnou stránkou stejně jako slušnpost a inteligence se ti taky nedostává a teď zjišťuji že paměť ti taky neslouží!!! Přečti si kdo se do koho nejdříve začal navážet o tom že i takoví sledují F1 … ja jen přistoupil na tvoji hru. To že ti to příjde jako rádoby ironické jen podtrhuje to co jsem napsal výše.
    A teť konkrétně. Ty časy co jsi citoval nemají za mák smyslu, protože víš prd jakou strategii týmy měly a jaké pokyny ten či ten pilot měl. Ve své fantazii vyplodiš kdy a jak jel kdo na krev atd…. Doporučuju si přečíst co napsal Allison a tohle jsem chtěl říct i ja. jenže proč nad něčím přemýšlet když můžeš někoho urážet.
    V jednom s tebou souhlasím Kde nic není tam ani smrt nebere a ty jsi chodící důkaz. Ale zase toho hodně řekneš i když to je jen jeden velký blábol!

  13. ej_kej_ej napsal:

    Kulatý lenine, kdo je to všichni? Třeba šéf strategie u Mercedesu James Vowles říká něco docela jiného než tady postuješ ty a ještě si u toho mykáš, resp. se odvoláváš na jakousi iluzorní většinu. Já se za odborníka nepasoval, jen jsem pospal co se dělo na dráze, podložil fakty jako třeba časy na kolo a co jinak každý soudný člověk viděl sám. To ty jsi tady kom osobních a rádobyironických útoků argumentačně vykadil velké nic, zero ……ale já tě na druhou stranu taky chápu, páč kde nic není ani smrt nebere.

  14. KulatyLenin napsal:

    to steven55:
    pod to bych se podepsal přesně tak.!

  15. KulatyLenin napsal:

    to ej:
    Nemá cenu s tebou diskutovat ty jsi největší odborník. Pokud čtu tak celý pedok tvrdí to samé jen ty máš opačný názor. kde se hrabou na tebe týmy oni to nepoberou jen ty to víš nejlíp jak kdo kdy jel nebo nejel na krev. je to zbytečné. My ostatní ničemu nerozumíme. Jsem rád že takového genia můžu číst. Jen tak dále!!!

  16. steven55 napsal:

    Na jednu stranu jsem rád, že se u nás F1 vůbec vysílá, ale na druhou stranu výkon našich komentátorů uplynulé GP už zaváněl amatérismem. Hamilton je podle nich neporazitelný polobůh, který má vše pod kontrolou a když se náhodou něco podělá, tak smůla, tragédie nebo technický problém, za který Hamilton vůbec nemůže, protože i přes jeho agresivní jízdní styl za ním stojí armáda inženýrů, kteří vše vidí, tudíž je nemožné, aby za nespolehlivostí v prvé řadě Hamiltnova vozu stál právě on. Jak ukázal hlavně v posledních letech, názor inženýrů a nadřízených ho vůbec nezajímá. Jako dobrý příklad poslouží Kanada 2014, kde si i přes několik upozornění svých inženýrů oddělal brzdy.. :)))
    Nejvíc mě ale dostal komentář ohledně pole position právě Hamiltona. Už během tréninků bylo vidět, že trochu zlobila technika, kdy nebyl sladěn zvuk s obrazem a ani poskytnutou grafikou. Do Q se tyto problémy podařilo částečně vyřešit, ale pořád nebyl obraz, zvuk, grafika sladěný a celé to bylo trochu zpomalené vůči obrazu. Od jednoho z „expertů“ jsme se dozvěděli, jak je Hamilton úžasný, když přidává plyn ještě před zatáčkou. :)) Tak tady vás můžu ujistit, že se takto zatáčky projíždět nedají i přes nepochybný pokrok, který učinilo Pirelli. Od člověka, který sám závodil bych čekal spíš nějaké upozornění, že něco nesedí, místo toho byl Hamiton opět vyvyšován do nebes. Omg

  17. ej_kej_ej napsal:

    Možná ve tvé virtuální realitě jel Vettel lážo plážo, ale já psal o kolech od Hamiltonova odchodu do boxů po Vettelovu zastávku – jestli tohle nedokážeš pobrat, tak je velice smutný že i takoví lidi koukaj na F1 a pak si na netu plácají játra. Přitom mi zase cpeš do huby něco, co jsem nenapsal….já nikde netvrdil žeHamilton byl rychlejší, já psal o tom že Hamilton nemusel závod nevyhnutně prohrát jak psal autor článku a tvá bezvýznamná a kulatá takřkaexistence

  18. KulatyLenin napsal:

    To ej:
    Podle čeho soudíš že jel na krev? Podle rozestupu? Trochu málo ne?
    A jinak říkáš pravdu, na trati to bylo jinak když se vytratil před Hamiltonem Verstappen Hamilton neměl na to se k Vetlovi přiblížit, Na rozdíl od Vettela k Hamiltonovi před první zastávkou! Ať to kdokoliv jakkoliv vezme byl a opakuji byl Vettel rychlejší. O tom není sporu. To co ty vykládáš je jen spekulace co kdyby atd. Stopky ukazuji jasně Vettel jel lažko plažko a Hamilton na něho tentokrát neměl a uznali to všichni krom tebe. Jak to bude dál uvidíme v Číně ale v Austrálii to tak bylo to fabulacema nezměníš!

  19. ej_kej_ej napsal:

    kulatýlenine- Vettel těch pět kol po odjezdu Hamiltona do boxů musel jet a taky jel na krev co to dalo, nebo si snad myslíš že Vettelův náskok při výjezdu z pitlane v podobě nějakých šesti desetin byl natolik luxusní, že si ho vyjel s prstem v zadku? Co se týče Wolfa, tak ten možná něco mluvil, to Lenin taky, ovšem na dráze to vypadalo a v životě vypadá zcela jinak.

  20. KulatyLenin napsal:

    To ej:
    Tu jistotu bere autor třeba v prohlášení Wolfa: „nevyhráli bychom i kdyby tam Verstappen nebyl“ Vettel si jel jen jak potřeboval a když Hemiltona zpomalilo jiné auto netlačil na pilu.

    To: Tomáš Richter:
    Nejsem lékař ani nevím co jste sledoval, ale po Vaší větě: „Co se dělo dál, překvapilo jen ty, kteří nesledovali předsezonní přípravu v podání Ferrari.“ jsem nabyl dojmu, že trpíte těžkou formou shizofrenie, nebo jste nic nesledoval. Celé tréningy jste tvrdil jak se Ferrari v nejlepším zlepšilo málo ale spíše je situace stejná jako loni, Jak Mercedes neukazuje sílu, studená sprcha pro Ferrari, V kvalifikaci to byl jen souboj Hamilton – Botas na konci třetí části to vypadalo že tam jsou jen jezdci Mercedesu…. V počátku závodu se oba komentátoři shodli na tom že Hamilton si vybuduje náskok… Najednou 4 dni po závodu napíšete „Co se dělo dál, překvapilo jen ty, kteří nesledovali předsezonní přípravu v podání Ferrari.“ Vůbec nechápu kde se to bere ? Po bitvě je každý generál?

  21. ej_kej_ej napsal:

    to Louis65 – možná proto že po výjezdu z pitlane zajel Hamilton hned první kolo (19.) za 1:27.551 , kdežto Vettel za 1:28.118, tedy o víc jak půlvteřinu rychleji. Ve 20. kole byl Hamilton již za Verstappenem a časy u něj narostly o vteřinu (třeba 23. kolo již za 1:29.457). A přesto se Vettel po svém pitu vrátil na dráhu jen těsně před Verstappena, kterému byl v patách zase Hamilton – suma sumárum Vettel si nenajel za těch pět kol víc než tři-čtyři délky vozu a minimálně tolik Hamilton za Verstappenem zcela jistě ztratil.

  22. Nagger napsal:

    Louis65 : příště sleduj závod a ne knihu ksichtů v mobilu – Hamilton byl po přezutí okamžitě na čerstvých pneu rychlejší a po 2 kolech byl časově před Vettelem, jenže pak dojel Maxe a jelikož s letošními šroty nejde předjíždět, tak se mezera zase zvětšila, až stačila na návrat zpátky na 1. místo – konečně se jdnou taky Ferrari povedla taktika (s Maxovou pomocí)

  23. Louis65 napsal:

    Nevim proc se vse haze na VER. I kdyby tam nebyl tak VET by se stejne po pitstopu zaradil pred HAM a ten by ho nepredjel ani pomoci DRS! Proste VET byl rychlejsi a Mercedes to prokoucoval.

  24. ej_kej_ej napsal:

    No, nevím odkud bere autor článku jistotu, že Hamilton by o svou pozici přišel tak jako tak….Hamilton před pitem možná jel o destinku-dvě pomaleji než Vettel, ovšem vzhledem na to, jak se v Austrálii obecně „předjíždělo“, tak nechápu proč by Vettelovi DRS mělo nějak zásadně pomoci – rozhodně neměl takový přebytek rychlosti jaký měl třeba Hamilton proti Verstappenovi a tomu to bylo celkem k ničemu. To samý platí i o Vettelově zastávce která by měla jako přijít dříve než Hamiltonova, nebo jak? V tom případě by se Vettel mohl octnout za Bottasem a sklidil by to, co Hamilton za Verstappenem. Hamiltonova zastávka byla s odstupem času jasnou strategickou chybou s příliš vysokou mírou rizika, které se prostě u vedoucího jezdce nemá podstupovat – smysl by měla v tom čase jen tehdy, kdyby se nevracel z pitlane do provozu. V té pozici nemohl nic moc významného získat, ale ztratit mohl mnoho – což tedy i ztratil.

  25. villonso napsal:

    No jo, Hamilton je ničitel pneumatik. A protože je poprvé po více než třech letech začal ničit, poprvé po třech letech musel jet naplno. To je příslib!

Napsat komentář