Odvodnění trati po Bianchiho nehodě neuspělo
Po prvních trénincích na mokré trati v Suzuce si jezdci myslí, že změny, které byly na okruhu provedeny v důsledku Bianchiho nehody a měly zajistit lepší odvod vody z tratě, nejsou nijak významné. Po loňské tragické nehodě Julese Bianchiho z výsledků vyšetřování FIA vyplynulo několik opatření. Jedním z nich bylo i zlepšení odvodnění tratě. Bianchi ztratil kontrolu nad…
Po prvních trénincích na mokré trati v Suzuce si jezdci myslí, že změny, které byly na okruhu provedeny v důsledku Bianchiho nehody a měly zajistit lepší odvod vody z tratě, nejsou nijak významné.
Po loňské tragické nehodě Julese Bianchiho z výsledků vyšetřování FIA vyplynulo několik opatření. Jedním z nich bylo i zlepšení odvodnění tratě. Bianchi ztratil kontrolu nad vozem v místě, kde byla na trati kaluž vody. O kolo dříve měl na stejném místě problémy i Sutil. Bianchi pak narazil do traktoru, který odstraňoval z trati právě Sutilův vůz. Organizátoři pro letošní závod provedli v Suzuce změny, které měly zajistit lepší odvodnění tratě. Okruh byl v kritických místech pokryt poréznějším asfaltem a na mnoha místech trati byla položena drenáž. Speciální pozornost pak byla věnována první zatáčce, esíčkům v prvním sektoru, zatáčce Spoon a výjezdu ze šikany.
Jezdec Red Bullu Daniel Ricciardo si myslí, že provedené změny žádné zlepšení nepřinesly.
„Pokud si dobře pamatuji, kaluže vody byly na stejných místech. To se nezměnilo. Ale možná přece jen je trať za mokra o něco lepší, ale jistý si tím nejsem. Většinou jsme totiž dokázali udržet vůz na trati i za těchto náročných podmínek. “ řekl Ricciardo.
Felipe Massa k tomu řekl: „Pokud je na trati hodně vody, nic se nezlepšilo. Aquaplaning pro mě stále na trati v Suzuce představuje největší problém. Okruh je hodně zvlněný, není tedy jednoduché odvodnění trati vyřešit. I v televizním přenosu je dobře vidět, že přes trať tečou potoky vody. Tyhle potíže tu jsou stále. Ani letos to není lepší.“
Diskuse k článku