Epický duel v Saúdské Arábii vyhrál Verstappen

Max Verstappen si po nevydařeném Bahrajnu napravil chuť a v Džiddě si dojel pro své první letošní vítězství. Na podium ho doprovodilo duo Ferrari. Týmy i nadále sužují technické problémy, závod dokončilo jen 13 vozů. Hamilton po stíhací jízdě desátý.

Štítky: GP Saúdské Arábie Max Verstappen Zveřejněno 27. 03 2022 — Vašek Štěpánek

Historicky druhá Velká cena Saúdské Arábie přinesla drama ještě před samotným startem, už v sobotní kvalifikaci tvrdě boural Mick Schumacher a do závodu nenastoupil, nemohl jej ani nikdo nahradit, podle pravidel se náhradník musí zúčastnit kvalifikace.

Yuki Tsunoda musel při nájezdu na startovní rošt odstavit svůj monopost AT03, do závodu tedy nenastoupil ani japonský závodník. Další technické selhání motorů Honda, respektive Red Bull Powertrains jen potvrdilo pokračující problémy se spolehlivostí.

Start závodu proběhl v poklidu a nedošlo k žádnému kontaktu. Pěkný odpich měl Verstappen, který se dostal na třetí místo před Carlose Sainze. Krátce po startu se také George Russell dostal na páté místo.

V úvodu mezi sebou bojovali piloti Alpinu, a to velmi ostře – dvakrát málem došlo ke kontaktu. Boj byl natolik nebezpečný, že muselo zasáhnout i vedení týmu, aby se piloti uklidnili. Mezitím se Hamilton dostal do bodované desítky.

V 16. kole zajel lídr závodu Pérez do boxů kvůli obavám z undercutu od Ferrari. Maranello ale blafovalo a nechalo Leclerca na trati, a udělalo dobře! V tu chvíli v poslední zatáčce boural Nicholas Latifi a na trať vyjel Safety Car, Pérez se tak z prvního místa propadl na třetí.

Po restartu musel mexický závodník předat svou pozici ještě Sainzovi, během zahajování Safety Car procedury oba mezi sebou ‚bojovali‘ a Pérez získal výhodu. Hamilton zpomalovacího vozu nevyužil a zůstal na trati na tvrdých pneumatikách a posunul se na sedmé místo.

Podobný nápad měl také Nico Hülkenberg, náhradník Aston Martinu se ale brzy začal propadat pořadím. Z devátého místa byl velmi brzy na čtrnáctém. Kdo ale pomalu stoupal byl McLaren, což po propadáku z Bahrajnu bylo příjemné překvapení.

Ve 37. kole přišel další zvrat! Z ničeho nic odstoupili tři jezdci – Alonso, Ricciardo a Bottas, pro všechny tři je to velká škoda, závod měli rozjetý na bodech. Tentokrát byl vyhlášen virtuální Safety Car a byla zavřena boxová ulička.

Boxy se uzavřely z toho důvodu, že dva vozy zastavily ve vjezdu do boxů. Jednalo se o velkou smůlu pro Lewise Hamiltona, který by tak měl pit-stop zadarmo, do této doby ještě nebyl u svých mechaniků pro nové pneumatiky.

Pilot Mercedesu si pro nové gumy dojel až devět kol před koncem, hned poté, co skončil virtuální Safety Car a propadl se až na dvanácté místo. V mezičase došlo opět ke krásnému souboji o vedení mezi Leclercem a Verstappenem.

Pilot Red Bullu se jen čtyři kola před koncem dostal před Leclerca, souboj tím ale zdaleka nekončil – naopak! První dva o vedení bojovali až do posledního kola tvrdým, ale férovým způsobem. Byl to ale Max Verstappen, kdo proťal cílovou pásku jako první.

Za obhájcem titulu mistra světa skončili oba jezdci Ferrari v pořadí Leclerc – Sainz, smolař Pérez dojel na ‚bramborové‘ pozici. Nenápadný, ale spolehlivý závod předvedl George Russell na Mercedesu a zajistil týmu další důležité body.

Velmi těsný finiš předvedli Ocon s Norrisem, pilot McLarenu se na cílové rovince pokoušel předjet svého francouzského soupeře, ale neúspěšně. Ocon tedy bral šesté místo a Norris sedmé, i tak to jsou pěkné body pro stáj z Wokingu.

Gasly napodobil svého kolegu Tsunodu z Bahrajnu a na své AlphaTauri ukořistil další osmé místo pro tým. Devátý skončil Haas Kevina Magnussena a bodovanou desítku uzavřel po stíhací jízdě Lewis Hamilton, který doplatil na špatnou strategii.