Odchody se mu nedaří. Ale co by rád dělal génius Newey, až s F1 opravdu skončí?

Technický šéf Red Bullu je i po své nehodě na kole stále velkou součástí Red Bullu a formule 1. Už před osmi lety byl ale geniální Brit téměř na odchodu, a tak vyvstává otázka, jak dlouho Newey ještě bude v F1 a co bude dělat potom?

Štítky: Adrian Newey Zveřejněno 7. 05 2022 — Vašek Štěpánek

Nedávno se Adrian Newey rozpovídal o své budoucnosti. Britský inženýr má aktuálně 63 let a sám pociťuje, že jednoho dne bude muset své velitelské kormidlo předat někomu jinému. Kdy to bude Newey neví, každopádně už má představu o tom, co bude po konci v F1 dělat.

„Je to velmi zajímavá otázka. Víte, užívám si konstrukci a navrhování aut, zvlášť pokud je s tím spojena nějaká soutěž a odměna. Ano, jsem velmi soutěživý člověk. Rozhodně ale vím, že se po svém konci v F1 budu hodně nudit.

Musím si najít nějaké koníčky, protože po tomhle všem nebudu schopen jen sedět doma a možná bych mohl opravovat motorky, to mě baví. Na straně druhé, jsem přesvědčen, že by mě to po chvíli také začalo nudit.

Napadla mě podobná pozice, jakou má Rory Byrne ve Ferrari, tedy že jen dohlíží na nějaké procesy. Mohl bych tak jen dohlížet na fungování mého bývalého oddělení. Měl bych tak vše pod kontrolou, ale už bych nenesl zodpovědnost, a to by mohla být dobrá pozice.

ABT Sportsline se vrací do formule E!

Tuto aktivitu bych vykonával do té doby, dokud ji budu schopen zvládat anebo dokud bude má přítomnost nějakým způsobem pomáhat týmu,“ zamyslel se Newey. Následně by se Brit mohl přesunout ke konstrukci sériových silničních automobilů.

Podle Neweyho má dnešní automobilový průmysl velký problém – ve všem je až moc elektřiny, auta jsou zbytečně velká, těžká a neefektivní. „Když se podívám na dnešní auto průmysl, vidím hodně nevyužitého potenciálu.

Automobilky se snaží dělat elektrická SUV, přitom jsou ale zbytečně velké a těžké, je to skoro jako ve formuli 1. Zkusil bych dělat věci jinak – snažil bych se udělat auto, které bude efektivní a je jedno na jaký pohon.

Bylo by fajn mít malé, lehké a dobře ovladatelné auto, které bude navíc efektivní a šetrné k životnímu prostředí. Uvidíme, co přinese budoucnost,“ zakončil záludně Adrian Newey, který má podle vlastních slov u Red Bullu ještě hodně práce.