Odcházející šéf Franz Tost rekapituluje, na co bude nejvíce vzpomínat
Končící šéf týmu AlphaTauri Franz Tost se rozpovídal o tom, na co bude vzpomínat nejvice.
Tostovo působení v čele týmu překonal ze současných šéfů pouze Christian Horner, který nastoupil do Red Bullu o rok dříve, a přestože se italský tým ve výsledcích sesterskému týmu nevyrovnal, nikdy to nebylo jeho záměrem. Vždy se soustředil na výchovu mladých jezdců a jako takový pomohl Red Bullu vytvořit dva mistry světa v podobě Sebastiana Vettela a Maxe Verstappena. Další absolventi se buď prosadili v F1, nebo se přesunuli dál a našli stálé úspěchy ve Formuli E nebo WEC.
Ze statistického hlediska zjevně vynikají vítězství v GP Itálie, kterých dosáhli Vettel v roce 2008 a Pierre Gasly o 12 let později. Sám Tost však dává přednost širšímu pohledu před individuálními výsledky, neboť se mu podařilo vytvořit silnou organizaci na holých základech bývalého týmu Minardi.
Nejbližší show KOLO na KOLO se koná 1. června v Liberci. VSTUPENKY ZDE.
“Když mi Dietrich Mateschitz zavolal a řekl mi, že teď jedeš do Itálie,” říká, když je dotázán na nejdůležitější okamžiky. “A když jsem tam přijel a viděl, jak to tam vypadá, protože jsem nemohl uvěřit, že tohle je infrastruktura pro tým F1! A pak vybudovat tým.
Víte, nebyl to jeden vrchol. Bylo to fantastické období, kdy jsme budovali společně s týmem Scuderia AlphaTauri a na začátku s Toro Rosso. A musím říct, že v Itálii, zejména v oblasti Emilia Romagna a Faenza, je to fantastická oblast. Máte tam opravdu dobré lidi, máte tam nadšené lidi. Mají vášeň pro F1, rádi pracují. A bylo pro mě opravdovým potěšením s těmito lidmi všechno vybudovat.
A není to jeden vrchol, samozřejmě. Uvidíte, že teď někdo může říct, že dvě vítězství v Monze byla dobrá. Ne, je to obecně všechno. A pak také vidět, že tým úspěšně pracoval.”
Je Tost hrdý na to, že se tak úzce podílel na kariéře všech těch kluků?
“Nemám rád slovo hrdý,” říká. “Nemám důvod být na něco hrdý. Je to tým. A musím říct, že tým odvedl opravdu dobrou práci, a to i s výchovou mladých jezdců, protože je to mnohem složitější a mnohem větší zátěž, než si lidé myslí. A naši inženýři, zejména datoví inženýři a závodní inženýři, tráví s mladými jezdci spoustu času, sedí spolu, analyzují závody a analyzují kvalifikace, volné tréninky. A to stojí hodně úsilí, a proto musím týmu a inženýrům poděkovat za jejich dobrou práci.”