Od příštího roku menší počet komponent motorů a úprava startů

Mezinárodní automobilová federace na svém posledním zasedání odhlasovala úpravy pravidel, které se týkají hlavně počtu komponent pohonných jednotek na sezonu a startů.

1 Štítky: FIA Pravidla Zveřejněno 22. 09 2017 — Lukáš Štěrovský

Přestože vedení F1 v čele s Rossem Brawnem chce do budoucna zamezit penalizacím za selhání komponent pohonné jednotky, v příštím roce by situace mohla být v tomto odvětví paradoxně ještě složitější (viz Monza, kde se po kvalifikaci přeskupilo prakticky celé startovní pole) než letos. V současnosti mají jezdci k dispozici po čtyřech kusech od každé hlavní části pohonné jednotky, tedy čtyři spalovací motory, turba, MGU-H, MGU-K, úložiště energie a kontrolní jednotky.

To se však pro sezonu 2018 změní, jak potvrdila Mezinárodní automobilová federace. Nově budou k dispozici jen tři spalovací motory, tři MGU-H a tři turba. Dále pak jen dvě MGU-K, dvě úložiště energie a dvě kontrolní jednotky.

První výměna nad tento limit bude jezdce stát deset míst na startu, ty další pak budou potrestány poklesem o pět pozic. Týmy tak budou s ohledem na to, že sezona bude mít zřejmě jednadvacet velkých cen, vystaveny větším nárokům na výdrž svých vozů.

FIA upřesnila i další úpravy v pravidlech, například zveřejnila detaily ohledně systému Halo. Mnohem zajímavější ale je změna v oblasti startů. Ty se staly velkým tématem po Grand Prix Číny, kde Sebastian Vettel stál mimo svůj startovní slov, a závodě v Rakousku, kde Valtteri Bottas odstartoval de facto před zhasnutím červených světel. V obou případech unikli piloti trestu.

Od nové sezony bude platit, že bude potrestán jak pohyb před zhasnutím červených světel (což ale platí už teď, mělo by jen dojít ke zpřesnění měřícího systému), tak špatné zařazené mimo vyznačený slot. Obojí hlídá elektronický systém, který se tak zřejmě dočká úprav. Penalizace za tyto prohřešky budou v podobě průjezdu boxů nebo stop/go na deset vteřin.

Diskuse k článku

Napsat komentář