Restart sezony 2020: Co můžeme čekat od Williamsu

Po dlouhém čekání se nám příští týden vrátí na scénu formule 1. Týmy se již pomalu přesouvají na rakouský Red Bull Ring, ale ještě před vypuknutím prvních tréninků si shrneme, co od jednotlivých týmů čekat. Williams navíc v pátek představil nové zabarvení auta.

Štítky: 2020 Williams Zveřejněno 26. 06 2020 — Lukáš Podstata

Williams se prakticky již nemůže více zhoršit. V loňské sezoně byl maximem bod během GP Německa pro Roberta Kubicu, ale nutno podotknout, že kdyby se tato velká cena neodehrávala za bláznivého počasí, Williams by v sezoně 2019 nezískal ani bod. Během přestávky mezi sezonami se udála spousta věcí. Odešel Robert Kubica a s ním i titulární sponzor Orlen, který stejně jako Polák přešel do týmu Alfa Romeo. Novým kolegou George Russella se stal Nicholas Latifi a s ním do týmu přišel i sponzor Lavazza.

Zimní testy

Jak již bylo řečeno Williams se mohl od začátku roku jen zlepšovat. Nikdo však nečekal, že by Williams mohl udělat markantní skok, kterým by se přiblížil středu pole. Opak se ale stal částečně pravdou. Monopost FW43 vypadal během zimní přípravy opravdu konkurenceschopně a prokazoval i rychlost, která by mohla naznačovat útok na postup do druhé části kvalifikace.

George Russell se však snažil klidnit pozitivní emoce a spíš zůstával realistou. Podle jeho slov opět musíme počítat s Williamsem na chvostu startovního pole, ale můžeme očekávat přiblížení středu pole, což je podle Russella rozhodně pozitivní, protože se tým ubírá správným směrem.

Co se událo po zimních testech?

Williams plnil titulky portálů a novin opravdu často. Jednalo se o pozitivní, ale i negativní zprávy. Tou pozitivní je, že hlavní pilot týmu George Russell dokázal opanovat čtyři závody v řadě během oficiálního virtuálního klání, které neslo název Virtual Grand Prix. Za tyto výkony Russell získal i titul šampiona. Těchto závodů se účastnil i Nicholas Latifi, který dokázal bodovat a sbíral tak pro svůj tým cenné body.

Ostatní titulky však příliš pozitivní nebyly. Williams přiznal, že vlivem koronavirové krize a špatných výsledků z předcházejících sezon je v obrovské ztrátě. Další ranou byla skutečnost, že tým se dohodl s titulárním sponzorem RoKiT na okamžité ukončení spolupráce. Výsledek těchto zpráv? Vedení týmu ohlásilo, že hledá investory a je ochotno celý tým prodat. Claire Williamsová ale v zápětí přiznala, že sezona 2020 je zachráněna, protože využila možnosti půjčky. Co ale bude následovat je ve hvězdách. Rozhodně několik investorů má zájem, ale Williams sráží především slabé výsledky z předcházejících let. Je tedy možné, že letošní sezonu bude bojovat nejen o důležitá umístění, ale i svou existenci.

Co dělali piloti během přestávky?

Když došlo k dočasnému přerušení sezony 2020, každý jezdec se většinou rozjel ke svojí rodině. Ani oba zástupci Williamsu neudělali opak. Nicholas Latifi zamířil do Kanady a George Russell ke své rodině do Anglie, kde se k němu připojil i jeho osobní trenér. Oba pak na sebe upoutali pozornost během virtuálních klání i pravidelných streamů na platformě Twitch, kde prakticky každý den bavili diváky na svých kanálech. Jakmile však bylo potvrzeno prvních osm závodů sezony Latifi se vrátil zpět do Anglie, aby navštívil továrnu v Grove.

George Russell se stal šampionem virtuálních závodů F1 esports

Co od Williamsu očekávat v Rakousku?

Red Bull Ring bývá pro Williams úspěšnou destinací. V roce 2014 zde dokázal uzmout první řadu, to je ale už relativně dávná historie a Williams se nyní nachází na druhé straně startovního pole. V loňské sezoně na tomto okruhu dokázal George Russell porazit Kevina Magnussena z Haasu. Pro někoho malý výsledek, ale pro Williams skvělý výkon, protože většinu sezony na všechny markantně ztrácel.

Tým z Grove má za cíl se rozhodně zlepšit. Jak bylo řečeno, dobrá rychlost během zimních testů by mohla tým alespoň v kvalifikaci posunout o pár pozic dopředu. Záleží však na konkurenci a jejím vývoji. Pokud by Williams zaspal, mohl by se opět potácet ztracen na chvostu pole.

Cíle pro sezonu 2020

Cíle pro Williams v letošní sezoně nebudou ani tak na okruhu jak spíše v zázemí týmů. Prvním a nejdůležitějším cílem bezpochyby je stabilizovat finanční situaci a sehnat investory. Pokud se toto Williamsu povede bude se moci soustředit na vývoj vozu
a samotný výkon na trati. Dalším cílem bude bojovat o postup do druhé části kvalifikace a pokusit se získat nějaké body. Možný je
i útok na deváté místo v pořadí týmů, ale hodnotíme jen z dat ze zimních testů a až samotná kvalifikace a tréninky na první Grand Prix letošní sezony nám napoví, jak na tom skutečně tým z Grove je.

Williams potřebuje změny. Zajímá se o něj několik „seriozních“ jmen