Obrazem: Výrazné změny okruhu Spa-Francorchamps

Belgický okruh Spa – Francorchamps prochází velkou rekonstrukcí. Kromě změn na samotné trati dozná změn také celková infrastruktura areálu. Přestavba jde zatím podle plánu, a kromě F1 se na okruhu odehrají další závody, vše by ale mělo být připravené.

Štítky: GP Belgie Nepřehlédněte Spa-Francorchamps Zveřejněno 9. 01 2022 — Vašek Štěpánek

Tyto práce jsou součástí celkového plánu rozšířit působnost okruhu pro další závodní série a bylo také rozhodnuto, že k této rekonstrukci trati se přidá také modernizace zázemí, aby bylo lépe postaráno o diváky, kteří díky většímu počtu sérií na okruh zavítají.

Přestavba má celkem dvě fáze – první je rekonstrukce trati, druhá fáze se má týkat právě již zmíněného zázemí. Trať by měla mít větší výběhové zóny a poupravený styl štěrkových ploch. Rozsáhlých změn dozná také veleznámá zatáčka Eau Rouge a Raidillon.

Bruxelles (zatáčka 8)

Osmá zatáčka trati Bruxelles je jedním z míst, kde dojde k rozšíření výběhové zóny a k instalaci nového štěrkového systému.    

Blanchimont (zatáčky 17 a 18)

V těchto místech se zvětší výběhová zóna, asfalt bude v těchto místech nahrazen štěrkem, což je správné rozhodnutí, a samotná trať se lehce posune. Bude zde navíc instalována obslužná stanice a silnice pro personál okruhu.

La Source (zatáčka 1)

Také hned první zatáčka dostane nový vzhled. Výběhová zóna bude v La Source kvůli zvýšení bezpečnosti větší a rovněž zde bude umístěn štěrk. Součástí této přeměny je také modernizace 24H tribuny, která by měla nově lépe zapadat do prostředí trati.

Combes & Malmedy (zatáčky 6 a 7)

Sekce dvou rychlých zatáček za rovinkou Kemel Straight budou také předělány. Obě zatáčky se lehce upraví pro plynulejší závodění a rovněž u nich dojde k rozšíření únikových zón.

 Eau Rouge a Raidillon (zatáčky 2, 3 a 4)

Nejvíce změn uvidíme letos přímo v té nejznámější sekci z celého kalendáře. Na výjezdu ze zatáčky Raidillon dojde k rozšíření výběhových zón jak na levé, tak pravé straně. Tyto úpravy by měly zamezit nehodách na výjezdu z této sekce (vloni zde například boural Lando Norris během kvalifikace).

Další změna nastane v zatáčce Eau Rouge, která by měla mít nový, plošší a upravený profil za účelem větší bezpečnosti. Viditelnou změnou bude také nová a moderní tribuna, která má poskytnout přes 4 600 míst k sezení a VIP boxy – tato stavba má být dokončena na konci dubna.

Prezident FIA: Elektrická formule 1 není možná