O stávce by malé týmy neměly ani mluvit, upozorňují Mercedes a Red Bull
Stávka nebo bojkot některého ze závodů by podle velkých týmů nebyl řešením současné krize ve formuli 1.
Stávka nebo bojkot některého ze závodů by podle velkých týmů nebyl řešením současné krize ve formuli 1.
Po letech bezvýsledných jednání chtějí malé týmy využít krachy Caterhamu a Marussie k nátlaku na vedoucí představitele formule 1, aby konečně došlo ke změnám ve finančním modelu. Force India kvůli tomu neváhala veřejně hovořit o stávce, která zůstává hrozbou pro Abú Dhabí, pokud nedojde ke shodě na řešení.
„Já stávky nepodporuji, doplatil jsem na ně s Air France a Lufthansou,“ komentoval sportovní šéf Mercedesu Toto Wolff pro Autosport. „Takže si nemyslím, že je stávka v dnešní době vhodná, a hrozba stávky ještě méně.“
„Nemyslím, že by to bylo dobré pro formuli 1, nepomohlo by to ani malým týmům. Je to o zasednutí ke stolu, vyčištění vzduchu, vyřčení toho, co by se mělo stát, a následné diskuzi s držitelem komerčních práv.“
Také šéf Red Bullu Racing Christian Horner si myslí, že by menší stáje neměly o stávce ani uvažovat, natož veřejně hovořit.
„Jsou tu, aby soutěžily. Force India se snaží porazit McLaren. Pokud budou sedět v garáži, nikam se nedostanou. Takhle to nefunguje. A dělat to veřejně je špatné. Ty veřejné přestřelky, které formule 1 v posledních týdnech předvedla, nejsou pro sport dobré, protože sport by se měl soustředit na to, co jsme viděli v Americe, na dobré závody, na závodění kolo na kolo,“ uvedl.
„O politických a rozpočtových záležitostech bychom měli hovořit za zavřenými dveřmi s držitelem obchodních práv a řešit je.
Diskuse k článku