O přechodu na větší pneumatiky by týmy musely být informovány s ročním předstihem

Technický ředitel Ferrari James Allison upozornil, že případné zvětšení kol a pneumatik monopostů F1 představuje velkou změnu.

Štítky: Pneumatiky Zveřejněno 19. 08 2014 — Jan Pastorek

Technický ředitel Ferrari James Allison upozornil, že případné zvětšení kol a pneumatik monopostů F1 představuje velkou změnu.

O větší pneumatiky stojí Pirelli, které s Lotusem testovalo 18palcové a poté prozradilo, že by ještě raději 19palcové obutí ve formuli 1.

Allison změnu a priori neodmítá, ale říká, že by musela být oznámena včas a týmy by musely dostat modely pneumatik pro aerodynamický tunel velmi brzy. „Má to velký dopad na množství přítlaku, které budete mít, a přesná reprodukce tvaru pneumatiky v aerodynamickém tunelu a CFD (počítačové simulace) je kritická, abyste za pomocí těchto nástrojů mohli přesně simulovat přítlak,“ vysvětloval Autosportu.

„Takže ať už výběrové řízení na pneumatiky 2017 vyhraje kdokoliv, tak jestli budou 18palcové, budou muset poskytnout pneumatiky pro větrný tunel asi o rok dříve, než začneme používat skutečné pneumatiky na trati.“

Podle technického ředitele Ferrari by byla větší kola zajímavá i z pohledu dalšího vývoje, bylo by možné na ně navázat celou řadu dalších nápadů.

Diskuse k článku

Napsat komentář