O našich finančních problémech se přehánělo, tvrdí Lotus
Spolumajitel týmu Lotus Gérard Lopez říká, že finanční problémy enstonské stáje nikdy nebyly tak vážné, jak se mohlo zdát.
Spolumajitel týmu Lotus Gérard Lopez říká, že finanční problémy enstonské stáje nikdy nebyly tak vážné, jak se mohlo zdát.
Loni to byla pro Lotus špatná reklama, když to Kimi Räikkönen nevydržel a řekl, že za celý rok nedostal zaplacené jediné euro z domluvené odměny. Přitom původy problémů jsou dobře známé, Lotus hodně sázel na partnerství s Quantumem Motorsport, ale to se nikdy nematerializovalo.
Lopez uznává, že se tým dostal do problémů, ale dodává, že nebyly tak velké, jak se zdálo z médií. „Je to otázka toho, jak věci vykreslíte,“ uvedl pro Autosport. „Když měly peníze dorazit, tak dorazily, ale musely být vráceny zpět kvůli problémům spojenými s těmi lidmi. Jen to zpozdilo celou řadu dalších plateb.“
„Když si plánujete cash flow, tak stejně jako u jakékoliv jiné společnosti očekáváte, že určité množství peněz přiteče v určitou dobu na váš účet. A když se to nestane, management to musí zvládnout, informovat společnost a uvolnit prostředky.“
„Kdyby to byla běžná společnost a zákazník vám nezaplatil, no tak byste měli problém a řešili ho. Ale protože je to formule 1, hrozně se to nafoukne.“
Faktem ovšem zůstává, že se nevydařené partnerství s Quantumem podepsalo na celé společnosti. Lotus propustil 95 lidí a začal šetřit. Podle Lopeze ale ani to není větší problém.
„Vím, že jsou tu týmy se 700 zaměstnanci,“ připomněl. „My jich tolik nemáme, máme jich 470, což je podstatně víc, než má víc než polovina týmů tady.“
„Když se na to podíváte jako na z poloviny prázdnou sklenici, tak je to: ‚Oni o ně přišli, ztratili tolik lidí.‘ Ale z pohledu z poloviny plné sklenice pořád máme o 150 lidí víc než většina ostatních týmů. Takže jde o to, jak se na to podíváte. Uvnitř to asi bylo méně bouřlivé, než se to zdálo zvenku.“
Navíc podle Lopeze většina propuštěných lidí patřila do týmu návrhářů, který se musel dočasně zvětšit kvůli nutnosti vyvíjet paralelně dvě odlišná auta pro roky 2013 a 2014.
Jednoho odchodu ale Lopez lituje. „Když odcházel Eric (Boullier), jeho role byla především o komunikaci mezi závodním týmem a lidmi, jako je Nick (Chester – technický ředitel) a další,“ vysvětloval.
„My jsme teď dali víc dohromady Nicka a Alana (Permane – provozní ředitel), teď mezi sebou hovoří přímo, místo toho, aby využívali Erica. Eric mi schází, protože byl mým komunikačním kanálem s týmem. Ale já teď chodím přímo za Nickem a Alanem. Je to méně rušivé, než by se mohlo zdát.“
Diskuse k článku