Nucené omezení vývoje Red Bull hodně poznamená

Jako součást trestu za porušení loňského limitu nákladů dostal Red Bull v rámci omezení aerodynamických testů F1 pokutu 7 milionů dolarů a 10procentní zkrácení času v aerodynamickém tunelu.

Štítky: Mercedes Red Bull Toto Wolff Zveřejněno 28. 11 2022 — Jiří Košta

Mimořádná ztráta jízdy v aerodynamickém tunelu bude znamenat, že Red Bull je silně ohrožen ve srovnání s Mercedesem, který díky umístění na třetím místě v poháru konstruktérů získává mnohem více času k dobru.

Podle Sportovních předpisů F1 měl mít Red Bull jako konstruktérští šampioni povoleno 70 procent v aerodynamickém tunelu, což odpovídá 224 jízdám.

Druhé Ferrari by mělo získat 75 procent a 240 jízd, Mercedes 80 procent a 256 jízd. Ale v důsledku poklesu Red Bullu nyní získá pouze 63 % alokace a 202 jízd.

To znamená, že Mercedes dostane přibližně o 27 procent více povolených jízd v aerodynamickém tunelu.

Když mluvíme o výzvách s odstraněním mezery na Red Bull letos v zimě se stanoveným nákladovým stropem F1, šéf Mercedesu Toto Wolff se domnívá, že deficit aerotestů by mohl mít dopad.

Na otázku, zda je nyní zotavení obtížnější, když existuje limit výdajů, Wolff odpověděl: „Myslím, že je to těžší, protože nemůžete skutečně investovat více, aby se výsledek dostavil rychleji.

Ale myslím, že jak jsou navrženy aerodynamické předpisy a penalizací, kterou dostali, je o 25 procent méně aerodynamického tunelu a to může mít vliv,” řekl Wolff.

„Způsob, jakým byly zavedeny předpisy, znamená, že existují týmy, které jsou dále vzadu a mohou skutečně udělat velký skok ve srovnání s předními.

To je také důvod, proč v budoucnu uvidíme mnohem těsnější šampionáty, protože pokud budete poslední, budete mít o 40 procent více.

Takže to je samozřejmě výhoda, kterou musíte využít. Je dáno, že to můžeme využít? Kdo ví?

Oni [Red Bull] jsou skvělý závodní tým. Dodá jim to další motivaci a proti Ferrari je to sedm procent. Ale jde o okrajové souboje a v poslední čtvrtině sezony jsme byli o něco blíže Ferrari.”

Mercedes byl letos zadržen pozastavením vývoje svého W13, když hledal řešení na problémy s poskakováním vozu na začátku sezony.

Jakmile se ale dostal k hlavním problémům, dokázal se rychle zlepšit a ovládnout víkend Velké ceny Brazílie, přičemž George Russell vyhrál jak sprint, tak hlavní velkou cenu.

Na otázku, zda silná forma na konci sezóny dala Mercedesu jistotu, že se příští rok vrátí do boje o čelo, Wolff odpověděl: „Nikdy si nejsem jistý.

Jsem poloprázdný člověk a tak trochu nikdy nevěřím, že práce, kterou děláme, je dost dobrá. Nejsem si vůbec jistý, jestli se dokážeme odrazit do pozice, kdy budeme bojovat o mistrovství, protože je potřeba uznat, že konkurence je silná.

Ale uděláme vše, co je v našich silách, všechno, abychom si stanovili vysoké cíle a pokusili se jich dosáhnout.”

Německá Tesla se chystá produkovat vlastní baterie