Nový zájemce Andretti má lepší zázemí než některé týmy F1, chce jezdit s Renaulty

Uvidíme od roku 2024 ve formuli 1 nový tým? Michael Andretti už zaslal žádanku vedení sportu a FIA, která má rozhodnout. Bývalý pilot F1 se svým potenciálním týmem má dohodnuté motory a vybírá už i jezdce. Romain Grosjean nyní uvedl, že Andretti má svou základnu na velmi dobré úrovni, ještě lepší než některé současné stáje F1.

Štítky: Michael Andretti Romain Grosjean Zveřejněno 27. 02 2022 — Vašek Štěpánek

Andretti Autosport je v Americe velmi známou závodní společností. Týmu se historicky podařilo pětkrát vyhrát slavný závod v Indianapolis na 500 mil a čtyřikrát získat titul v závodní sérii IndyCar. Své programy má Andretti také ve formuli E nebo Supercars.

Vloni se Američané pokoušeli zvětšit své pole působnosti a dostat se do formule 1 s týmem Sauber (Alfa Romeo), z čehož nakonec sešlo. Nedávno však vyšla najevo zpráva, že se Andretti rozhodl do F1 vstoupit na vlastní pěst se zcela novým týmem.

Osud americké závodní společnosti má nyní v rukou vedení F1 a FIA. Andretti ale splnil veškeré podmínky a je připraven zaplatit i vstupní poplatek do sportu ve výši 200 milionů dolarů, aby toho nebylo málo, Andretti má už sjednané i motory a aktuálně vybírá piloty.

O potenciálním vstupu Andrettiho do F1 se rozpovídal Romain Grosjean, který nyní v IndyCar závodí. „Je to skvělá zpráva. Hned od prvního momentu, kdy jsem Andrettiho navštívil jsem byl naprosto ze všeho v úžasu.

Továrna je na velmi dobré úrovni, ani několik týmů v F1 takovou základnu nemá a nepochybuji o finančních a technologických zdrojích této společnosti. Jsem přesvědčen, že by Andretti Autosport zvládla i prostředí formule 1,“ uvedl bývalý pilot Haasu.

Pokud by se Andrettimu skutečně podařilo vstoupit do královny motorsportu, bude také potřebovat dva jezdce. Grosjean by to ale nevnímal jako další příležitost dostat se do F1 a jeho cíle jsou aktuálně úplně jiné.

„Myslím, že se budu i nadále soustředit na IndyCar. Ve formuli 1 jsem strávil 10 let, získal několik podií a řekl bych, že má kariéra byla vcelku neuvěřitelná. V tuto chvíli se ale soustředím jen na americké závody, které mě opravdu baví.

Pokud by se ale Michael (Andretti) do formule 1 dostal a oslavil mě, nevím, jak bych reagoval. Jak jsem řekl, soustředím se teď na jiné cíle. Možná se to během pár let změní, ale celkově si myslím, že formule 1 je pro mě už uzavřená kapitola,“ svěřil se Francouz.

Kdo by ale pro potenciální nový tým závodil? Vážným kandidátem je Colton Herta, mladý a talentovaný americký závodník, který aktuálně závodí pro Andrettiho tým v IndyCar. Druhým pilotem by teoreticky mohl být Pato O’Ward, který vloni testoval s McLarenem.

„Tihle kluci jsou rychlí a konkurenceschopní. Myslím si, že by si na vůz formule 1 zvykly velmi brzy a už z kraje sezony by podávali velmi slušné výsledky. Větším problémem by pro ně ale mohla být nátura samotné F1.

IndyCar je americká série, a ta v pozadí funguje trochu jinak. Formule 1 je evropská, a to je nemalý rozdíl mezi těmito závodními sériemi. Řekl bych proto, že pro Coltona (Hertu) a Pata (O’Warda) by byl spíše větší problém si zvyknout na prostředí F1,“ uvažuje Grosjean.

Andretti prozradil, že má dohodu o dodávce motorů Renault.