Nový recept Ferrari: Rychlejší rozhodování, volný průchod kreativitě a případné nákupy
Marco Mattiacci a James Allison vysvětlili, kudy podle nich vede cesta Ferrari zpět na vrchol formule 1.
Marco Mattiacci a James Allison vysvětlili, kudy podle nich vede cesta Ferrari zpět na vrchol formule 1.
Je zřejmé, že Ferrari potřebuje rychlejší monopost. To se snadno řekne, ale těžko udělá. Nakoupilo řadu talentů z ostatních týmů, ale výsledky se zatím nedostavily. Technický ředitel James Allison vidí rezervy v organizaci těchto nadaných lidí.
„U Ferrari je hodně talentu, zkušeností a kvalita lidí v technice se vyrovná jakémukoliv týmu. Je to otázka jejich povzbuzení, aby zkusili méně obvyklé věci. Pak na ně musí mít čas a vědět, že když se něco nepovede, je to OK, protože je pořád čas využít záložní plán, aby to fungovalo.“
„Kreativita a originalita přijdou, jen když na ně dáte čas a prostor inženýrům ve své organizaci. Pokud je budete tlačit do kouta s těsnými termíny, nebudou mít čas na přemýšlení o tom, jak by mohli k něčemu přistoupit odlišně.“
Šéf týmu Marco Mattiacci souhlasí, že je v Maranellu hodně talentovaných lidí, na druhé straně nevylučuje, že přivede další.
„Myslím, že máme hodně aktiv, máme hodně dobrých lidí a věřím, že pokud jsou na trhu lidé, kteří můžou týmu přinést přidanou hodnotu, určitě si pro ně půjdeme. Žádná entita se nemůže zlepšit, aniž by se změnila. Organizační změny, příchody nových lidí zvenčí, to je normální, dělají to všichni. Nejde jen o Ferrari.“
Další významnou změnu vidí Mattiacci v rychlejším a pružnějším rozhodování. Podle zákulisních informací má volnější ruce, než měl jeho předchůdce Domenicali.
„V posledních šesti týdnech jsme velmi pečlivě zhodnotili, jaké máme příležitosti se zlepšit v krátkodobém horizontu, a které oblasti si zaslouží středně až dlouhodobý přístup, abychom Ferrari vrátili na nejvyšší úroveň konkurenceschopnosti.“
„Ze zřejmých důvodů veřejně neřeknu, na kterých oblastech musíme pracovat. Ale je zřejmé, že musíme podniknout kroky směrem k lepší pracovní metodologii, k lepší celkové organizaci, aby byla Scuderia rychlejší, nejen na trati, ale také ve smyslu rozhodovacích procesů.“
Diskuse k článku