Nový motor Ferrari vykazuje zlepšení, Binotto kvůli němu vynechá závod v Turecku

Vloni s nejvýkonnější pohonnou jednotkou v poli, letos s tou nejslabší. Z boje o vítězství se Ferrari musí zaměřovat na pokrytí šesté pozice v Poháru konstruktérů před dotírajícím AlphaTauri. Letošní sezonu bude chtít slavná automobilka hodit za hlavu co nejrychleji a plánovaný motor pro příští rok by jí v tom měl pomoct.

Štítky: Ferrari Mattia Binotto Pohonné jednotky Zveřejněno 6. 11 2020 — Petr Čermák

Achillovou patou Ferrari je v letošním roce bezpochyby slabá pohonná jednotka. Ta se navíc „nekamarádí“ s aerodynamickou koncepcí vozu, která byla navržena pro podporu loňského motoru. Ferrari posbíralo ve 13 závodech pouhých 103 bodů – vloni touhle dobou jich na svém kontě mělo 326. Domino efekt vyvolala ztráta výkonu i u zákaznických týmů Ferrari – Haas a Alfa Romeo dosud posbíraly v letošním roce jen 11 bodů.

Jak se Ferrari snaží současnou mizérii vyřešit? Stavbou nového motoru. Ten už v Maranellu testují na dynamometru a podle šéfa týmu Mattia Binotty jsou výsledky velmi povzbudivé. „V současnosti nemáme nejlepší motor,“ připouští Binotto. „V příštím roce budeme mít novou pohonnou jednotku, která odpovídá regulím.“

„Ferrari do vývoje pohonných jednotek pro sezony 2021 a 2022 investovalo velké jmění. Motor aktuálně testujeme na dynamometru a podle zpětné vazby si vede velmi dobře jak z pohledu výkonnosti, tak z pohledu spolehlivosti.“

Testování na dynamometru bude od roku 2021 omezené. Podle Binotta muselo být Ferrari při testování kreativní. „Čekají nás omezení. Je na nás, abychom naše testy zefektivnili. Musíme být kreativní. Podle mě však existuje prostor pro zlepšení i přes všechna omezení. Z výsledků testů mám radost.“

DTM bude elektrické

Binotto vynechá GP Turecka

Šéf týmu Mattia Binotto zároveň potvrdil, že vynechá GP Turecka, která se bude konat už příští týden. Binotto zůstane v Maranellu a bude dohlížet na vývojový program Ferrari.

Stáj vzpínajícího se koně má před sebou důležitou zimní přestávku. Letošní sezona sice není u konce, zvrátit však její průběh bude se současnou výkonnostní ztrátou nemožné. Tým se tak musí zaměřit na budoucí sezonu.

Ferrari se chce v roce 2021 vrátit zpět do bojů o stupně vítězů. Pomoci by jim v tom mohl i Carlos Sainz – Španěl současně závodí u McLarenu, který si v posledních měsících prochází restrukturalizací – s podobnou situací se tedy už setkal. Zároveň do týmu může přinést nový dech a uleví napětí, které kvůli rozbouřeným vztahům mezi Sebastianem Vettelem a týmem v garáži panuje.

Mercedes chce ukázat elektromobil, který ujede až 1200 kilometrů. Pomoci mají poznatky z formule 1