Nový lídr v závodu o sedačku Red Bullu. I přes riziko po ní musí skočit

Isack Hadjar zažívá působivou nováčkovskou sezónu. Logicky se tak nabízí, že je hlavním favoritem na přestup do Red Bullu.

Štítky: Isack Hadjar Racing Bulls Red Bull Zveřejněno 11. 06 2025 — Dominik Kovář

Isack Hadjar byl posledním pilotem, který doplnil jezdeckou sestavu pro rok 2025. Zcela upřímně se od francouzského závodníka s alžírskými kořeny žádné zázraky nečekaly – navzdory působivé sezóně ve Formuli 2, kde Hadjarovi jen těsně unikl titul v souboji s Gabrielem Bortoletem, dalším z letošních nováčků.

Za úvodních devět závodů však Hadjar všem kritikům ukázal, jaký talent se v něm skrývá. Francouzský nováček bodoval hned v pěti závodech a jeho nejlepším výsledkem je šesté místo z GP Monaka. Celkově má na svém kontě 21 bodů a v průběžném pořadí šampionátu je na devátém místě.

Hadjar za svou krátkou kariéru stihl mít dva týmové kolegy. Po prvních dvou závodech byl Yuki Tsunoda přesunut do Red Bullu za Liama Lawsona, který naopak zakotvil zpátky u Racing Bulls. Lawson zatím získal pouze čtyři body a Tsunoda se v Red Bullu trápí – nejlépe byl devátý a celkově má 10 bodů.

Red Bull tvrdí, že Tsunoda má zbytek sezóny u Red Bullu jistý. Jak to ale bude v roce 2026? Zde už začíná být větším favoritem Hadjar. A to zcela pochopitelně.

“Pro Yukiho je to stále brzy,” řekl šéf Red Bullu Christian Horner. “Stále se zabydluje. Byl ve třetí části kvalifikace, bodoval, bodoval z boxové uličky. Měl také několik incidentů, takže má před sebou dlouhou cestu. Rozhodneme se. Máme na své straně spoustu času.”

Jde o zajímavý sled událostí, který Hadjara dostal do pozice favorita. Od pozice rezervního pilota až po nejlepší výsledky ze středu pole. V Austrálii měl Hadjar katastrofální debut, když havaroval v zaváděcím kole. Jinak je jediným nováčkem, který letos prošel ve všech případech minimálně do Q2. Už jen to ukazuje, jak konzistentní Hadjar je.

Red Bull se obával, že Hadjar bude příliš emotivní. Emoce tu jsou, ale v rámci mezí. Hadjar si sám uvědomuje, že zatímco ve Formuli 2 byl platícím klientem stáje, ve Formuli 1 je placený on. V očích mnoha pozorovatelů je právě Hadjar dosavadním nováčkem roku i přesto, že tím nejúspěšnějším je zatím sedmý Kimi Antonelli s 48 body na kontě. Antonelli ale závodí za Mercedes.

Byť si Red Bull od Hadjara příliš nesliboval, při testech v Abu Dhabi v minulém roce zpozorněl, když Hadjar zajížděl v Red Bullu rychlejší časy než Tsunoda. Nešlo o velké rozdíla, ale v kontextu rozdílu zkušeností udělal Hadjar na své šéfy dojem.

V aktuální chvíli se zdá, že Hadjar má všechny předpoklady k tomu, aby v hlavním týmu rostl. Rakouský tým chce pravděpodobně stále vybírat ze své akademie a zisk jakéhokoliv “hotového” pilota zatím není na pořadu dne. To se samozřejmě může změnit, pokud se změní plány Maxe Verstappena, který má s týmem platnou smlouvu do roku 2028.

Pierre Gasly, Alex Albon, Sergio Pérez, Liam Lawson a Yuki Tsunoda. To jsou jména pilotů, kteří se v posledních letech po boku Maxe Verstappena trápili nebo stále trápí. Nikde není záruka, že Hadjar se v případě přestupu do této skupinky nepřidá.

Hadjar má ale jednu potenciální výhodu. Pokud by se stal druhým pilotem Red Bullu pro rok 2026, může těžit ze zcela nových pravidel, kdy by vůz nebyl ještě tolik koncipován a přizpůsoben jízdnímu stylu Verstappena, s čímž měli (a mají) očividně druzí piloti Red Bullu problémy.

Zcela realisticky by vzhledem k okolnostem bylo dobré, aby Hadjar dostal více času na “vyzávodění” s Racing Bulls. Přestup do hlavního týmu ještě v průběhu letošního roku by za mě nedával žádný smysl.

I tak ale může nastat – byť jen na jeden závod. Verstappen je jeden trestný bod od zákazu startu v závodu a s největší pravděpodobností by to byl právě Hadjar, který by Verstappena v Red Bullu dočasně zastoupil.