Nové technické úpravy zase zhoršily šance na předjíždění
Carlos Sainz věří, že současnou generaci vozů je stále těžší následovat, což ukázal poslední víkend v Saúdské Arábii.
Současné vozy byly představeny v loňském roce s cílem přiblížit závodění eliminací aerodynamických turbulencí generovaných vozy – často označované jako „špinavý vzduch – dirty air”.
Za tímto účelem FIA omezila množství karoserie, kterou lze přidat na vnější část vozu, místo toho klade větší důraz na podlahu, aby generovala přítlak.
To však nezabránilo některým týmům – včetně Ferrari, využívat šedé zóny v pravidlech. Sainz má pocit, že vozy pro rok 2023 se staly „tak trochu staršími vozy“.
„Tato auta se ve špinavém vzduchu ve srovnání s minulým rokem trochu zhoršila, pravděpodobně přidali přítlak,” řekl Sky Sports.
„Začínají se trochu podobat starým autům, kde se špinavý vzduch stává omezením, a není tak snadné předjet.”
Ostatní závodníci si také stěžovali na špinavý vzduch ovlivňující jejich auta a schopnost přiblížit se k ostatním.
Lando Norris bojoval o 15. místo s týmovým kolegou Oscarem Piastrim a Loganem Sargeantem, ale poznamenal, že je těžké ho následovat.
„Naše auto je v závodě o něco horší, než bych řekl, v co jsme doufal. Nemůžeme moc dobře následovat, příliš jsme se trápili ve špinavém vzduchu,” řekl Norris médiím.