Nové přední křídlo změní všechno, věří Leclerc
Před závodem ve Španělsku vstoupí v platnost nové směrnice ohledně ohebnosti předních křídel. Ferrari to může pomoci.
Ferrari zažilo v Saudské Arábii nejlepší závodní víkend dosavadní sezóny. Charles Leclerc dojel třetí, což znamenalo první pódiové umístění pro italskou stáj v roce 2025. Leclerc měl navíc skvělé tempo a od vítězného Oscara Piastriho na McLarenu ho dělilo pouhých osm vteřin.
Zdá se tedy, že Ferrari postupně odemyká potenciál svého monopostu SF-25. Monačan však zůstává nohama na zemi: “Myslím, že jsme pozadu, pokud jde o skutečný výkon vozu. Určitě jsme za McLarenem a Red Bullem. Věřím, že i za Mercedesem. Vydal jsem se směrem, o kterém jsem mluvil během posledních dvou nebo tří víkendů a mám pocit, že jsem s autem nikdy nebyl tak v pohodě, jako jsem byl v tuto chvíli. Takže z vozu dokážeme vytěžit maximum.”
Brzy by ale mohlo být ještě lépe. FIA před začátkem sezóny potvrdila, že od devátého kola šampionátu ve Španělsku v Barceloně zavede přísnější kontroly tuhosti předních křídel. Tato změna by měla nejvíce “poškodit” McLaren, který je aktuálně nejrychlejším týmem ve startovním poli.
Na základě nové směrnice chystá Ferrari do Barcelony nové přední křídlo. Leclerc věří, že tato změna může být pro průběh sezóny klíčová: “Potřebujeme jen lepší auto. Myslím, že zlomem sezony bude Barcelona s novým předním křídlem. Doufám, že to může hrát trochu v náš prospěch.”