Nové pohonné jednotky až v roce 2025?

Pohonné jednotky zavedené v roce 2014 nejsou příliš populární. Zejména kvůli nízkému hluku, vysoké technologické komplexnosti a obřím finančním nákladům. Pro rok 2021 byly slibovány výrazné změny, z těch se ale nakonec ustoupilo spíše ke kompromisu. Nadějí na zcela nové agregáty je teď prý rok 2025.

4 Štítky: Pohonné jednotky Zveřejněno 24. 05 2019 — Lukáš Štěrovský

Spekuluje se, že F1 zoufale touží přilákat nové výrobce. V roce 2025 by tak měly být představeny zcela nové pohonné jednotky, které by umožnily vstup nových jmen do šampionátu.

Zatím se však jedná jen o spekulace, a ani zástupci jednotlivých týmů napříč padokem se sami neshodnou v tom, jaký agregát by vlastně chtěli.

„Pokud bychom mohli mít nějakou různorodost a nebyli bychom limitovaní počtem válců, mohlo by to okořenit show,“ zamýšlí se například šéf McLarenu Zak Brown.

„Moje romantická část říká, abychom šli zpátky k hlasitým vysokootáčkovým atmosférickým motorům,“ má jasno Christian Horner z Red Bullu.

Proti tomu je ale Renault, který chce ponechat hybridní jednotky, ale přejít z fosilních paliv na jiný druh. „To je pravděpodobně cesta vpřed. Je to samozřejmě méně vzrušující než klasické motory, ale je to pokrok nejen s ohledem na silniční provoz, ale společnost obecně,“ tvrdí Cyril Abiteboul.

Diskuse k článku

4 komentáře: “Nové pohonné jednotky až v roce 2025?”

  1. Simir77 Simir77 napsal:

    Mělo by se pořád dokola a dokola opakovat to, že to byl právě Renault, kdo prosadil motory 1,6 turbo V6. Protlačili, zvorali, nezvládli, podělali… Dobře jim tak!!!

  2. toorek napsal:

    Takže dalších minimálně pět let o ničem. Fakt si myslí, že neztratí zbytek fanoušků?

  3. Paule napsal:

    A v roce 2023 nebo 2024 tady bude článek, že nové pohonné jednotky by mohly být až v roce 2030, protože se zase najde někdo, komu se to nebude chtít líbit a změny zablokuje. Je to těžké když do toho mluví týmy.

  4. Jirka_1 napsal:

    Cyril je fakt dement.

    Navrhuji zrušit jakékoli motory, nasadit dvěstě veverek v točících klecích s omezeným přídělem oříšků a k tomu každý pilot bude pomáhat šlapáním – když má být po každém závodě vyflusnutý, jak říkal Hamilton… A ručně řazené šesktikolečko vzadu a dva talíře vpředu… 🙂

Napsat komentář