Nové motory budou nejlevnější v historii F1

Cena za motor dodaný zákaznickému týmu po roce 2021 prý bude nejnižší, co F1 pamatuje. Mercedes proto nebude mít žádné pochopení pro toho, kdo namítne, že jsou motory příliš drahé.

1 Štítky: Mercedes Toto Wolff Zveřejněno 24. 08 2017 — Josef Nekvinda

S rokem 2021, kdy vejdou v platnost nové regule, mnoho hlav vzhlíží k okamžiku, kdy se pohonné jednotky stanou jednoduššími a spolu s tím i méně nákladnými. Levněji prý být nemůžou, zní už z Mercedesu. Cenovky údajně budou padat nejníže v historii formule 1.

„Vývoj motoru je hodně nákladný, a oddělení motorů každého ze současných dodavatelů jsou ztrátovými subjekty, což by nemělo být, takže se to snažíme zvrátit. Na druhou stranu jsme s FIA dosáhli dohody na snížení cen pro všechny zákaznické týmy v průběhu příštích několika let. Ceny budou nejnižší v historii.

Když takový motor dostanete na cenovku mezi 12 až 14 milióny dolarů, což je to, oč se nyní snažíme, nemám porozumění pro kohokoliv, kdo namítne, že jsou tyto motory příliš drahé,“ prozrazuje šéf Mercedesu Toto Wolff.

I přesto, že částky vynakládané na vývoj pohonných jednotek šplhají k astronomickým částkám, v případě velkých týmů prý jde o pouhý zlomek nákladů. Řádově se jedná o pět procent z celkové sumy, přičemž u zákaznických týmů jsou částky o tři až pět procent vyšší.

„Tlačit ceny motorů dolů jsou jednostranné a oportunistické argumenty některých týmů, jenž na druhé straně vynakládají 200 miliónů liber za vývoj šasi, a nejsou správné. Byli jsme proti zavedení současných regulí, protože jsme se domnívali, že to bude příliš drahé a to se nakonec potvrdilo.

Byla potřeba nějaká změna na poli konkurenčního prostředí, takže jsme na to přijali. Totéž platí o současných motorech. Jsem si velmi dobře vědom, že v tomto konceptu jsou nedostatky. Možná to můžeme udělat o něco jednodušší pro fanoušky, díky čemuž by mohli pochopit, jak fungují rekuperační systémy,“ sdílí své názory Wolff.

V současnosti panuje mezi současnými motoráři většinová shoda o tom, jakým směrem by se měly budoucí pohonné jednotky ubírat. Nejvíce skloňovanými tématy všech uplynulých debat byly již zmiňované snižování nákladů a dále vylepšení zvuku motorů při zachování současných hybridních technologií. I proto, že nenastaly nějaké větší rozpory, zbývá podle Wolffa dostatek času na stanovení nových pravidel.

Uvažuje se o zavedení bezpilotního safety caru

Diskuse k článku

Napsat komentář