Nové manažerské vedení týmu Aston Martin pod palbou kritiky

Expilot formule 1 a šéf tehdejší stáje Toro Rosso se obává o budoucnost Aston Martinu. Podle Gerharda Bergara není nový šéf Mike Krack tou správnou volbou. Výsledky, kterých před vstupem do F1 dosahoval, nejsou totiž dostačující.

Štítky: Aston Martin Gerhard Berger Mike Krack Zveřejněno 25. 03 2022 — Lukáš Štěrovský

Krack – původem z Lucemburska – nastoupil v Astonu v březnu místo dlouholetého šéfa Otmara Szafnauera, který přešel do Alpinu. Krack pracoval jako šéf motorsportové sekce BMW od roku 2014, odkud měl na starost jeho závodní aktivity včetně formule E, mistrovství světa vytrvalostních závodů a americké série sportovních vozů IMSA.

A právě jeho působení v BMW je důvodem, proč se Gerhard Berger obává, že to s Aston Martinem půjde z kopce. „Neudělal na mě dojem,“ říká na Krackův účet. „Je to jen můj názor, ale za všechny ty roky pod ním BMW nebylo nikdy doopravdy konkurenceschopné.

Jeden den byli na startovním roštu v dobré pozici, a nevěděli proč. Další den byli na konci, a rovněž nevěděli proč. On za to byl jako vedoucí zodpovědný. A to se bavíme o DTM! To je skvělé, ale F1 je jiná liga, jen pro ty nejlepší z nejlepších, a tak ho nevnímám.

Omlouvám se, je to asi trochu přímočaré, ale tak to na mě prostě působí,“ uzavřel Berger. Faktem je, že od roku 2016, kdy BMW naposledy získalo v DTM jezdecký titul, se mu něco podobného zopakovat nepodařilo a za poslední dva roky ukořistilo celkem jen čtyři vítězství. A aby problémů pro Kracka nebylo málo, letošní vůz Aston Martinu je prý příliš těžký a chybí mu přítlak…

Podobného názoru jako Berger je další bývalý pilot F1, a to Ralf Schumacher, dnes odborník německé odnože Sky Sports. „To auto je prý katastrofa,“ řekl šestinásobný vítěz Grand Prix. „K tomu všemu se prý majitel týmu Lawrence Stroll nyní zúčastňuje technických schůzí a říká, jak by se věci měly dělat.

Pokud je to tak, tak je tým ztracený. Chtěli dosáhnout úspěchu příliš rychle, takhle to v F1 ale nefunguje,“ naráží Němec na to, že Aston buduje novou továrnu s vlastním aerodynamickým tunelem. „Nemůžete vzít spoustu lidí, peněz, vrazit to do hrnce, krátce zamíchat a čekat, že z toho vyleze něco dobrého. Tým zvolil buldozerový přístup a z vlastní zkušenosti vím, že u Toyoty nám nefungoval.“