Nové kontroly zadních křídel: Alfa Romeo to považuje za vtip

Šéf týmu Alfa Romeo Frederic Vasseur označil rozhodnutí FIA zavést přísnější testy kvůli novým flexibilním zadním křídlům za vtip, a to kvůli nákladům, které budou muset týmy obětovat.

Štítky: Alfa Romeo Pravidla Zveřejněno 25. 05 2021 — Vašek Štěpánek

Vedle Red Bullu má být Alfa Romeo dalším týmem, který má využívat nové řešení flexibilních zadních křídel. Po Velké ceně Ázerbájdžánu mají přijít v platnost nová pravidla a testy, které mají nová křídla kontrolovat. Podle Christiana Hornera tím švýcarská stáj utrpí.

Frederic Vasseur je ale toho názoru, že těmito novými pravidly bude ovlivněn snad každý tým v aktuálním startovním poli. Každá stáj bude totiž svá křídla upravovat tak, aby vyhověla normám zátěžových testů.

„Všechny to ovlivní. Na konci dne máme regulaci maximální deformace křídla při zatížení a myslím, že nejsme chytřejší než všichni ostatní. Týmy se držely limitů, které zavedla FIA a nyní se je rozhodla změnit v průběhu sezony.

Je to docela překvapivé, jelikož ke změněn dochází v průběhu roku. Nejde o zavedení nového testu, ani o nový způsob provedení testu. Jde pouze o to, že se mění celková hodnota zatížení. Je to poprvé, co něco takového vidíme. Odvedli jsme dobrou práci v souladu s pravidly a teď budeme muset investovat další peníze, abychom vyhověli novým normám,“ uvedl Vasseur.

Šéf Alfy Romeo odmítl uvést konkrétní číslo nákladů, ale zdůraznil, že vynucení těchto změn je v přímém rozporu se záměrem vedení F1 ušetřit týmům peníze. Alfa je navíc jedním z týmů, které nemají velký rozpočet, a proto jsou neplánované investice pro tým velkou ranou.

„Je to vtip, hodně špatný vtip. Všechny týmy tady bojují o ušetření nějakých peněz… a potom přijde něco takového,“ neskrývá rozčarování šéf Alfy Romeo.

Vasseur je zároveň přesvědčen, že změna designu zadního křídla bude mít jen malý vliv na výkonnost. Tím oponuje názorům, které mají například Christian Horner z Red Bullu, nebo Mattia Binotto z Ferrari.

„Upřímně už v minulosti podobné situace vznikaly a na výkon vozu to mělo nepatrný vliv. O to ale úplně nejde, má obava je spíše z toho, že když prošlo toto, může projít cokoliv dalšího. Co když někdo v průběhu roku řekne, že změníme váhu vozu?

Je to opravdu špatný vtip. Máme tu tým, který není schopen dosáhnout svých limitů, tak jako my a kvůli nim musíme něco měnit. Není to spravedlivé, teď se musí navrhnout nové díly a ten, kdo říká že se jej to finančně nedotkne nemluví pravdu,“ zakončil rozhořčeně Vasseur.