Nová řešení Williamsu kopírují Red Bull
Stáj z Grove přivezla do Silverstonu výrazná aerodynamická vylepšení. Williams podobně jako Aston Martin nasadil radikální bočnice po vzoru Red Bullu. Podobnost konceptů mezi RB18 a FW44 potvrdil i jezdec týmu Alex Albon.
Novou podlahu a bočnice dostane jen Alex Albon, minimálně pro tréninky. Nicholas Latifi by měl využívat starý design auta. Stáj tak bude moci pracovat se dvěma zdroji dat, které bude moci porovnávat a dojít k závěru, zda jsou nové díly užitečné.
„Je to pro nás hodně zajímavý víkend. Už je to nějakou dobu, co jsme nasazovali upgrady na auto. Je očividné, že náš vůz teď vypadá jinak. Doufejme, že se nám bude dařit lépe a že se dostaneme více do středu pole.
Myslím si, že do budoucna uvidíme většinu týmů, jak se přikloní k jednomu nebo druhému konceptu. Je jasné, že jsou zde dvě filosofie, ke kterým se většina týmů dostane, jsme do toho tlačeni, ale nikdo pořádně neví, jestli je lepší Ferrari nebo Red Bull.
Konkrétně naše auto je podobné spíše Red Bullu. Uvidíme, kam nás to posune. Musíme si teď počkat a čas ukáže. Ani první trénink na Silverstonu toho moc nenapoví. I když se posuneme dopředu, je před námi ještě hodně práce,“ rozpovídal se Albon.
Prvotní odhady naznačují, že nové díly na voze by mohly přinést zlepšení až jednu sekundu na kolo. „Těžko říct, jak velkého zlepšení dosáhneme. Kdybychom skutečně dokázali najít jednu sekundu, bylo by to naprosto úžasné.
V tuto chvíli ale nemohu říct, jak na tom budeme, protože nevíme. Máme nějaká očekávání, ale na nich budeme pracovat až před kvalifikací. Tréninky využije tak, abychom co nejlépe poznali naše nové auto.
Jak už jsem řekl, je před námi ještě hodně práce, a i když máme nějaké představy o tom, kam nás poslední změny posunou, musíme se s nimi nejdřív naučit pracovat,“ rozpovídal se šťastný Albon, který má pro nadcházející víkend velká očekávání.