Nová pravidla stanovena – motory pro všechny a levně!

Komise F1 se dohodla na podobě pravidel kolem pohonných jednotek pro příští roky. Novinkami jsou zrušení vývojových žetonů, jistota motoru pro všechny, ale i snížení cen za  jeho dodávku. To vše navíc s předstihem a platností do roku 2020. Nyní zbývá jen souhlas Světové rady motorsportu. Pomalu jsme ani nedoufali, že by se tak v nejbližších dnech mohlo…

2 Štítky: FIA Komise F1 Pohonné jednotky Pravidla Zveřejněno 29. 04 2016 — Josef Nekvinda

Komise F1 se dohodla na podobě pravidel kolem pohonných jednotek pro příští roky. Novinkami jsou zrušení vývojových žetonů, jistota motoru pro všechny, ale i snížení cen za  jeho dodávku. To vše navíc s předstihem a platností do roku 2020. Nyní zbývá jen souhlas Světové rady motorsportu.

Pomalu jsme ani nedoufali, že by se tak v nejbližších dnech mohlo stát. A to i přes předem stanovený nejzazší termín pojící se ke konci tohoto měsíce. Řeč je o nových pravidlech týkajících se pohonných jednotek a zejména pak jejich dodávkách a ceně. Podle Autosportu došlo k dohodě právě dnes, den před vypršením stanoveného limitu. V platnost by nové regule měly vejít od příští sezony a v této podobě pak setrvat do roku 2020.

Pohonné jednotky. Téma na něž se vedly dlouhé rozhovory a vášnivé debaty. Jean Todt, prezident FIA, se angažoval zejména v otázkách nastavení cenové hladiny agregátů, samotnými náklady, dostupností dodávek, ale i výkonnosti či zvuků motorů. Jaký je závěr?

Dlouhodobým záměrem formule 1 je snižování nákladů, a proto úsporu až 1 milion eur slibují nová pravidla ve směru dodávek motorů. S přibývajícím časem by pak tato cena měla do roku 2020 klesnout o další 3 miliony eur ve srovnání s rokem 2017. Shodli se na tom všichni výrobci motorů.

Další očekávanou novinkou pak bude jakýsi „záložní“ motor, jehož cena byla stanovena na 12 milionů eur s cílem zajistit, aby se již neopakovala motorová kauza Red Bullu z loňska a všichni tak měli přístup k pohonné jednotce v případě jakýchkoli rozkolů mezi týmem a výrobcem motorů. F1 v příštím roce také upustí od žetonového systému vývoje pohonných jednotek, jehož úlohu naopak převezmou kvóty stanovující hmotnost, rozměry nebo maximální plnící tlak.

Předpokládá se také, že dojde ke snížení celkového počtu jednotek na pilota a sezonu. Toto pravidlo by nicméně platilo až od následující sezony, tedy 2018. Komise F1 se také zabývala otázkou hluku moderních vozů, přičemž se společně s automobilkami dohodla na zavedení zvukového generátoru na potrubí výfukového systému. Opět nejpozději do roku 2018. Mimo to pak z dnešního zasedání vzešel příslib FIA vůči automobilkám ohledně stability struktury formule 1 a těchto pravidel a to až do roku 2020.

Vše výše zmíněné pochopitelně musí schválit Světová rada motorsportu.

Čtěte dále: Otočka o 180 stupňů. Red Bull si teď nemůže spolupráci s Renaultem vynachválit

Téměř hotovo. Nová pravidla pro sezonu 2017 už musí schválit jen Světová rada motorsportu

Téměř hotovo. Nová pravidla pro sezonu 2017 už musí schválit jen Světová rada motorsportu

Diskuse k článku

Napsat komentář