Norris po drtivém vítězství v Zandvoortu: McLaren má opravdu nejrychlejší auto
Lando Norris je přesvědčen, že McLaren MCL38 je nyní nejrychlejším vozem F1, když ovládl Velkou cenu Nizozemska před Maxem Verstappenem.
Poté, co Norris v Zandvoortu suverénně získal pole position, se ukázalo, že porážka během startu závodu byla pro britského jezdce jen drobnou nepříjemností, protože Norris Verstappena dohnal a předjel a do šachovnicové vlajky získal náskok více než 20 sekund.
Norris, který v posledních dvou letech předváděl dominantní výkony, jaké Verstappen a Red Bull předváděli častěji než jindy, se po svém druhém vítězství v kariéře F1 nesnažil bagatelizovat sílu svého McLarenu, když hovořil s médii. Na otázku, zda je nyní McLaren MCL38 nejlepším vozem na startovním roštu, se Norris usmál: “Stoprocentně ano.”
“Myslím, že celý víkend jsme měli nejlepší auto. V průměru jsme měli určitě nejlepší auto. V žádné části sezóny jsme neměli dominantní auto. Řekl bych, že i když se vrátíte do Maďarska, i když mě lidé nenávidí, když to říkám – Max byl v Maďarsku stále velmi rychlý, jen neměl skvělý závod, ale jeho tempo bylo stále velmi silné. Samozřejmě máme více informací než lidé zvenčí, takže to můžeme komentovat mnohem věcněji než lidé, kteří se jen dívají v televizi a tipují a hádají.
Měli jsme v průměru nejlepší auto. Pravděpodobně jsme jako tým měli vyhrát další dva, tři závody, ale nevyhráli jsme, a neříkáme nic víc než to – měli jsme vyhrát a nevyhráli jsme, a to proto, že jsme neodvedli dost dobrou práci a já jsem neodvedl dost dobrou práci.”
Vzhledem k tomu, že McLaren a Norris vstupují do druhé poloviny sezony a čeká je náročný boj o to, aby ve vedení překonali Red Bull a maxe Verstappena, Norris řekl, že vylepšení, která přivezl do Zandvoortu, ukazují, že tým z Wokingu nepolevuje:
“Přes letní přestávku jsme tvrdě pracovali, abychom se pokusili zamyslet se, resetovat se a jet znovu,” řekl. “Takže ano, měli jsme skvělé auto. Bylo to poprvé od Miami, kdy jsme na auto přinesli několik dobrých vylepšení. Tehdy fungovaly velmi dobře a nyní fungují znovu. Ještě je před námi dlouhá cesta, takže musíme dál tvrdě pracovat, protože tohle je jen Zandvoort – Monza je úplně jiný okruh, takže budeme mít hlavy skloněné a budeme pokračovat v práci.”
Vůz MCL38 měl upravené přední a zadní zavěšení, zadní a nosníkové křídlo specifické pro nizozemský okruh, upravenou podlahu a novou přední brzdovou lopatku – zdaleka nejvýznamnější z aktualizací, které si do Zandvoortu přivezl některý z předních týmů. Ale i kdyby tým přijel se stejnými díly, jaké měl k dispozici ve Spa-Francorchamps, Norris věří, že by vítězství bylo na dosah.
“Pořád mám pocit, že bychom tento víkend pravděpodobně vyhráli i bez vylepšení,” řekl. “Vylepšení nás tady určitě neudělala o moc rychlejšími, ale vylepšení, která jsme na auto dávali, nám pokaždé pomohla.Nasadili jsme je a ono prostě dělalo všechno, co chtělo a potřebovalo a mělo dělat. Měli jsme malé kousky zlepšení v plánu, ale jen jako vylepšení, není to nic, co by bylo jako něco výjimečného.
Spousta jiných týmů se zlepšuje, takže jsme tak trochu klesli v naší schopnosti, pokud jde o dodávání dílů a dodávání zlepšení, ve srovnání se všemi našimi konkurenty, a to bylo poprvé, kdy jsme opravdu dokázali dát něco na auto, co by nás dokázalo posunout o krok vpřed, a to se určitě stalo.
Ale je to jako bychom nebyli konkurenceschopní v posledních dvou měsících. Od Miami jsme byli nejrychlejší v Budapešti a velmi rychlí na některých dalších závodech, jako je Barcelona a Silverstone a podobně. Ale malé věci dělají velké rozdíly. Dnes, s tím, jak se auto cítilo, jsem si jistý, že to byl krok vpřed. Nové zadní křídlo mi dnes pravděpodobně pomohlo dostat se před Maxe. Takové maličkosti vám určitě pomohou jít dopředu.”
Výsledky Velké ceny Nizozemska 2024
1 | Lando Norris | McLaren/Mercedes | 1:30’45.519 |
2 | Max Verstappen | Red Bull/Honda RBPT | 22.896 |
3 | Charles Leclerc | Ferrari | 25.439 |
4 | Oscar Piastri | McLaren/Mercedes | 27.337 |
5 | Carlos Sainz | Ferrari | 32.137 |
6 | Sergio Pérez | Red Bull/Honda RBPT | 39.542 |
7 | George Russell | Mercedes | 44.617 |
8 | Lewis Hamilton | Mercedes | 49.599 |
9 | Pierre Gasly | Alpine/Renault | 1 lap /8.604 |
10 | Fernando Alonso | Aston Martin/Mercedes | 1 lap /13.533 |
11 | Nico Hülkenberg | Haas/Ferrari | 1 lap /19.214 |
12 | Daniel Ricciardo | RB/Honda RBPT | 1 lap /21.067 |
13 | Lance Stroll | Aston Martin/Mercedes | 1 lap /25.712 |
14 | Alexander Albon | Williams/Mercedes | 1 lap /40.711 |
15 | Esteban Ocon | Alpine/Renault | 1 lap /46.878 |
16 | Logan Sargeant | Williams/Mercedes | 1 lap /1’04.539 |
17 | Yuki Tsunoda | RB/Honda RBPT | 1 lap /1’05.146 |
18 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 1 lap /1’05.707 |
19 | Valtteri Bottas | Sauber/Ferrari | 2 laps /3.248 |
20 | Zhou Guanyu | Sauber/Ferrari | 2 laps /36.019 |