Nevyhrál nic, ale napřesrok chce závodit v F1

Mexičan Alfonso Celis ještě neokusil formuli 1 na vlastní kůži a už se poohlíží po závodní sedačce na sezónu 2017. Odrazit se chce od testů v Abú Dhabí, které budou velkou zkušeností. Po přechodu do Evropy zaznamenal teprve devatenáctiletý Celis obrovský skok. V letošní sezóně naskočil hned do dvou šampionátů a to Formule Renault 3.5 a GP3.…

Štítky: Alfonso Celis Force India Zveřejněno 26. 11 2015 — Josef Nekvinda

Mexičan Alfonso Celis ještě neokusil formuli 1 na vlastní kůži a už se poohlíží po závodní sedačce na sezónu 2017. Odrazit se chce od testů v Abú Dhabí, které budou velkou zkušeností.

Po přechodu do Evropy zaznamenal teprve devatenáctiletý Celis obrovský skok. V letošní sezóně naskočil hned do dvou šampionátů a to Formule Renault 3.5 a GP3. V nadcházející sezóně se chce soustředit hlavně světovou sérii Renault a v ní získat titul. To je jeden z cílů, který si pro rok 2016 Celis vytyčil. To ale není vše. Mladý Mexičan by do kokpitu Force Indie rád usedl jako hlavní pilot už v sezóně 2017. Jeho první vystoupení ve voze formule 1 jej přitom teprve čeká na testech v Abú Dhabí.

„Jsem velmi rád, že to mohu oznámit. Byli jsme v kontaktu téměř od začátku roku. Pak jsem s nimi také začal spolupracovat na simulátoru. Až poté se rozhodli, že bych byl schopný plnit roli vývojového pilota. A když se bude dařit, mohl bych být jejich hlavním pilotem už v sezóně 2017,“ uvedl Celis.

Součástí současné dohody je mimo testování v Abú Dhabí i to, že se v příští sezóně objeví v sedmi volných trénincích. Na kterých Grand Prix víkendech to bude ale zatím nebylo rozhodnuto. Celis doufá, že se mu to podaří i na domácí půdě.

„Jsem nadšený z toho, že jedu do Abú Dhabí. Grand Prix mi dá možnost účastnit se brífinků, projít si trať a budu zapojen do všech plánů. Bude to úžasný způsob být takhle s týmem a všechno vidět zvnějšku a pak mít možnost si na stejné trati zajezdit,“ dodal nadšený Alfonso Celis.

Celis přitom doposud nic nevyhrál. Ve Spa Francorchamps skončil letos jednou na stupních vítězů v GP3, ve formuli Renault 3.5 V8 byl nejlépe čtvrtý, a to na Nürburgringu.

Diskuse k článku

Napsat komentář