Nepříjemné překvapení: trať svou náročností nečekaně komplikuje šance na předjíždění

Formule 1 zažívá svou premiéru v exotickém Miami. Jezdci už mají za sebou tréninkové jízdy a zatím společně varují před kvalitou závodění. Podle pilotů se totiž v neděli můžeme dočkat studené sprchy v podobě nezáživného závodu.

Štítky: GP Miami Zveřejněno 7. 05 2022 — Vašek Štěpánek

Jezdci během prvních dvou tréninků v Miami dělali řadu menších chyb – výlety mimo trať, hodiny a přetáčivé smyky byly naprosto běžné. Z části za to mohla neznalost okruhu, ale také nově udělaný asfalt, který mimo ideální stopu nenabízí prakticky žádnou přilnavost.

Právě kvůli naprosto minimálnímu gripu se jezdci před samotnou Grand Prix obávají kvality závodu. „Je velká škoda, že mimo ideální stopu není dobrá přilnavost. Bojím se, že to silně ovlivní závodění v neděli,“ zamyslel se Pérez.

Lando Norris souhlasí se svým kolegou z Red Bullu, trať v prostředí Hard Rock stadionu nazval extrémně vyzývavou. „Trať je hodně hrbolatá, což jsme nepředpovídali. Snad každý očekával pravý opak, tedy plynulý a rovný povrch, ale není tomu tak.

Navíc je to extrémně kluzké mimo ideální stopu, proto jsme během tréninků viděli řadu chyb, smyků a dalších momentů. Když vyjedeme mimo ideální část trati, ztratíme přilnavost a tím šance na předjetí skončí,“ uzavřel Norris.

Během tréninků na sebe upoutal pozornost Mercedes, který má v Miami možná zatím své nejlepší tempo v sezoně. I přesto byl Lewis Hamilton s tratí vcelku nespokojený. „Člověk by řekl, že v dnešní době musí být jednoduché udělat rovnou trať.

Ale není tomu tak, všude je opravdu hodně hrbolů a celá trať působí ‚nervózním‘ dojmem a snad se povede přes noc něco málo napravit,“ poznamenal Brit. S pilotem Mercedesu souhlasí pilot AlphaTauri Yuki Tsunoda, který druhý sektor přirovnal k trati pro formuli E.

Lídr šampionátu Charles Leclerc měl na nové prostředí trochu ‚střízlivější‘ pohled. Pilot Ferrari uznává náročnost a kluzké části okruhu, zároveň však poznamenal, že trať v Miami je zábavná a nabízí skvělý pocit z jízdy.

„Trochu nám to tady komplikuje asfalt. V ideální stopě máme až moc gripu, mimo ni už je ale přilnavost a trakce velmi obtížná a je možné, že se to promítne i do samotného závodu, což by byla opravdu velké škoda, protože by to nebyla vzrušující podívaná.

Co se ale podoby trati týče, nemohu si na nic stěžovat. Je to těžké, je to náročné a člověk si musí dávat pozor. Přirozeně mě to ale baví a jízdy jsem si tady zatím velmi užíval a snad to potrvá i po zbytek víkendu,“ vyhlíží Leclerc.

Valtteri Bottas toho v pátečních trénincích moc neodjel – v FP1 boural a kvůli následkům nehody musel vynechat i FP2. Pilot Alfy Romeo jde ale proti proudu a nové prostředí v Miami si chválí a očekává pěkný závod.

„Bohužel jsme toho v pátek moc neodjeli. Snad se nám ale ve zbytku víkendu už bude dařit o něco více, neboť zde nevypadáme špatně. S tratí jsem se hodně seznamoval, ale rychle jsem si zvykl a musím říct, že se mi trať líbí a vidím zde hodně šancí k předjetí.

Líbí se mi výjezd z pomalé 16. zatáčky na dlouhou rovinku. Podle mě to bude jedno z klíčových míst pro předjíždění, a to samé si myslím v nájezdu do zatáčky 11. Vím, že si ostatní stěžují na nedostatek gripu, podle mě to ale na kvalitě závodu neubere.

Spíše naopak, může tak vzniknout hodně zajímavých a nepředvídatelných momentů a strategií, které zamíchají pořadím. Uvidíme, co se stane. V tuto chvíli se já sám musím soustředit na minimalizaci škod z pátku,“ uzavřel optimistický Bottas.