Nepovedené pitstopy sráží Williams na kolena

Williams si letos brousil zuby na Ferrari, ale opětovné chyby jej znovu a znovu sráží k zemi. Smůlu loňského roku tak vystřídaly minely během závodů. Tým proto bojuje i s rostoucí frustrací. V garáži Williamsu řeší problém. Rychlost dobrá, vůz konkurenceschopný, piloti zkušení, ale výsledky mizerné. V čem tkví tento problém? V případě týmu Franka Williamse jde zejména o nepatrné…

Štítky: Williams Zveřejněno 6. 10 2015 — Josef Nekvinda

Williams si letos brousil zuby na Ferrari, ale opětovné chyby jej znovu a znovu sráží k zemi. Smůlu loňského roku tak vystřídaly minely během závodů. Tým proto bojuje i s rostoucí frustrací.

V garáži Williamsu řeší problém. Rychlost dobrá, vůz konkurenceschopný, piloti zkušení, ale výsledky mizerné. V čem tkví tento problém? V případě týmu Franka Williamse jde zejména o nepatrné chyby celé stáje, které ve výsledku vytváří obrovský rozdíl. Jako by se rozplynul týmový duch. Série takových minel už Williams stálo pořádnou řádku bodů, které věnovala soupeřům. Současným fenoménem jsou samotné zastávky v boxech. Ve startovním poli patří jejich pit stopy k nejpomalejším a vše vyvrcholilo ve Spa, kde mechanici nasadili Valtterimu Bottasovi pravou zadní pneumatiku úplně jiné směsi, než ve zbylých třech případech. Podobně tragicky se jeví i poslední pit stop na Suzuce, kde mu pomalá práce mechaniků prohrála boj s Kimim Räikkönenem, jehož zastávky patřily naopak k těm nejrychlejším. Svou frustraci proto neskrývá ani Rob Smedley.

„I v tomto bodě dosahujeme určitého pokroku. V Japonsku jednoduše nebyly zastávky dostatečně rychlé na to, abychom Valtteriho udrželi před Kimim. Je to velké zklamání. Je to něco, co musíme řešit. Nemůžeme to jen tak nechat být. Docela pravidelně se nám objevuje problém s maticemi, které jsou při jejich povolování utažené přespříliš. Vždy nás po závodě čeká záplava práce, ale toto je přímo tsunami,“ vylíčil problémy týmu Rob Smedley.

Jediným světlým bodem na uplynulém představení je, že se Williamsu podařilo získat alespoň pár cenných bodů na svého nejbližšího konkurenta, kterým je Red Bull. Ten na Suzuce vyšel naprázdno a jak jsme již zmiňovali, jednalo se o nejhorší výsledek rakouské stáje od roku 2008. Williams tedy nadále může směle padat do měkkého, jelikož má pod sebou polštář čítající náskok 69 bodů. I tak to ale nemění nic na faktu, že Williams je týmem, který nejvíce doplácí na špatně odvedenou práci v průběhu závodů.

Diskuse k článku

Napsat komentář