Není to dost dobré pro Aston Martin

Ve hře o vysoké sázky, kdy špičkové týmy Formule 1 přivážejí do Imoly rozsáhlé modernizace, má Aston Martin největší důvod obávat se o svou konkurenceschopnost na této trati.

Štítky: Aston Martin Zveřejněno 18. 05 2024 — GPF1.cz

Aston přivezl pro svůj vůz na Velkou cenu Emilia Romagna nejrozsáhlejší sadu nových dílů, včetně upraveného předního křídla a nosu, podlahy, difuzoru, krytu motoru a zadní zavěšení. Tím předčil dokonce i tolik diskutovanou modernizaci Ferrari a tu, kterou zavedl Red Bull na voze RB20.

Ferrari, McLaren a Red Bull si v podstatě zachovaly podobné rozložení sil, které bylo vidět v Miami, kde McLaren představil vlastní zásadní aktualizaci. Zdá se, že tato trojice svádí těsný souboj na čele, který může záviset na teplotě trati, poryvech větru, nastavení vozu a na tom, zda se jezdci podaří zajet dobré kolo.

Mercedes dokončil aktualizaci, se kterou přijel do Miami, a po většinu letošní sezóny je tam, kde byl – s odstupem od první trojice, ale pohodlně v první desítce a bojuje o to, aby se nenechal zahanbit.

Aston Martin začal sezónu bojem s Mercedesem o pozici čtvrtého nejrychlejšího týmu, přičemž Fernando Alonso v kvalifikaci dokonce občas potrápil vozy z této trojice.

Navzdory rozsáhlé modernizaci však obtížný víkend v Miami pokračoval i v Imole. Aston se po celý trénink pohyboval na konci první desítky a kvalifikace byla katastrofou: Alonso vypadl v Q1 a Lance Stroll byl až třináctý, pomalejší než Alpine Estebana Ocona. Tón Strollova vyjádření pro média po kvalifikaci naznačuje, že modernizace Aston Martinu zásadně nerozhodila stabilitu auta – jako se to stalo v Austinu a Mexiku ke konci roku 2023 -, ale jednoduše nepřidala vozu dostatečnou aerodynamickou výkonnost ve srovnání s ostatními týmy.

Stroll řekl, že na voze všechno funguje, ale že to “prostě není dost dobré”.

“Řekl bych, že je to… pocitově stejné jako celý rok,” dodal Stroll. “Přivezli jsme nějaká vylepšení, možná trochu pomohla, ale potřebujeme prostě mnohem víc, abychom dohnali ty týmy, které jsou dál na startovním roštu.”

V první části kvalifikace Alonso spotřeboval velké množství paliva, aby mohl dohnat ztracený čas několika po sobě jdoucími koly. Když se na konci tréninku vydal na kvalifikační jízdu s nízkým obsahem paliva, musel poté do boxů s “neznámým” technickým problémem. Říkal, že měl na trénink natankováno, takže možná došlo k chybě v odhadu? Ať už je důvod jakýkoli, ztráta Alonsa na Strolla téměř půl sekundy je zjevně nereprezentativní.

“Auto se dnes ráno cítilo o něco rychlejší než včera, před havárií,” řekl Alonso. “Do kvalifikace se auto také cítilo dobře. To kolo, první kolo dne pro mě na měkkých pneumatikách a těžké na palivo, takže si myslím, že nějakou rychlost máme. Ale ano, ta vylepšení, myslím, že je na týmu, aby je analyzoval a komentoval. Myslím, že máme spoustu dat ze včerejška, zejména z prvního tréninku, Lance jel se starým balíčkem, a ve druhém tréninku s novým.

Takže spousta věcí, které můžeme projít a lépe se připravit na Monako. Myslím, že zítra [v závodě] to bude těžké.”