Není správné McLaren podezřívat z podvodu, říká Wolff

McLaren je jakožto nejrychlejší tým ve startovním poli v pozici, kdy může čelit obviněním z podvádění. Podle Toto Wolffa to není správný přístup.

Štítky: McLaren Toto Wolff Zveřejněno 7. 05 2025 — Dominik Kovář

Pokud někdo ví, jaké je to čelit neustálým obviněním z možného podvádění, je to Toto Wolff. Rakouský manažer vede Mercedes od roku 2013 a byl jedním z hlavních pilířů nejdominantnějšího období v historii F1. V letech 2014 až 2021 získal Mercedes osm titulů mezi konstruktéry za sebou a také sedm jezdeckých titulů za sebou.

Po éře Mercedesu se vrátila éra Red Bullu, který se různým obviněním také nevyhnul. Nyní má “hlavu na špalku” jako nejrychlejší monopost ve startovním poli McLaren. V úvodních šesti závodech letošní sezóny vyhrál McLaren hned pětkrát.

A je to opět Red Bull, kdo rýpe do svého protivníka. McLaren obviňuje z toho, že do pneumatik lije malé množství vody pro jejich chlazení, díky čemuž dokáže až nebývale dobře hospodařit s jejich opotřebením. Na základě této domněnky měl v Miami generální ředitel McLarenu Zak Brown lahev polepenou textem “TIRE WATER”, čímž vtipně narážel na podezření Red Bullu.

Na situaci se podíval i samotný dodavatel pneumatik Pirelli, ale nic podezřelého nenašel. Zak Brown svým rivalům poradil, že pokud mají nějaké podezření ohledně legálnosti jejich monopostu, mohou podat protest.

Wolff drží s McLarenem

Možná byste čekali, že do honu na McLaren se zapojí také Mercedes v čele s Toto Wolffem. Opak je ale pravdou. Wolff totiž nepochybuje o tom, že je vůz McLarenu zcela legální.

“Myslím, že tým kolem Zaka (Browna), Andrey (Stelly), Roba Marshalla… jsou to dobří lidé s integritou,” řekl Wolff médiím v Miami. “I když jsme v minulosti často říkali: ‚No, podívejme se, jestli je něco na hranici,‘ tak nepochybuji o tom, že tihle kluci dodržují pravidla.”

“Je to prostě opravdu dobrý vývoj vozu. Pochopili, jak hospodařit s pneumatikami mnohem lépe než kdokoli jiný a podle mého názoru je to naprosto legitimní. Také bychom z pohledu vedení týmu nikdy neměli říkat, že když někdo odvádí lepší práci než vy, je to ‚podvádění‘, protože to není ten správný přístup.”

“Takže se prostě musíme zlepšit a nakonec neztratíme 30 nebo 35 sekund za 55 kol,” dodal Wolff.