(Nemožná) analýza pátečního tréninku v Baku

Baku si drží svou pověst bláznivé velké ceny. Závod, který si svou popularitu buduje skrze nepředvídatelnost a atraktivitu to ale možná v pátek trochu přehnal. Důvody jsou totiž spíše negativní.

Štítky: GP Ázerbájdžánu Zveřejněno 26. 04 2019 — Tomáš Richtr

Uvolněný kryt kanálu prakticky odepsal celý první trénink. Dvojí přerušení druhého tréninku šéfům týmů, inženýrům ani jezdcům od bolehlavu vůbec nepomohlo. Méně než kdy jindy máme tedy možnost zanalyzovat data pátečních (vlastně jednoho pátečního) tréninku tak, aby z toho vzešla nějaká rozumná predikce.

Ferrari v Baku nasadilo dlouho plánovaný balík úprav. Lze-li usuzovat z nějakých časových údajů druhého tréninku, tak by v kvalifikačním tempu mohlo být Ferrari favoritem.

Na výkon pohonné jednotky se zdá Ferrari pořád nejsilnější. Ale jak ukázala Velká cena Číny, to samo o sobě zdaleka nestačí.

Predikovat závodní rychlost je skoro nemožné. Lance Stroll a Daniil Kvjat rozbili své formule, což mělo za následek dvojí přerušení tréninkových jízd červenými vlajkami.

Na základě mizerných dat z druhého tréninku se Mercedes jeví jako favorit v závodním tempu, ale Ferrari je nejspíš podstatně blíže, než jak chudá data indikují.

Pneumatiky během letošní GP Ázerbájdžánu takříkajíc drží. Je dokonce možné, že nejrychlejších časů piloti dosáhnou až ve druhém nebo třetím kole. Do závodu to ale znamená celkem jistě strategii jediného pitstopu. Všudypřítomné zdi ale mohou být proti a jako takové rozeberou plánované strategie jednotlivých týmů do základu.

Diskuse k článku

Napsat komentář