Některý z týmů projevil zájem o motory Hondy, ta chce mít jasno do května

Honda podle všeho začala jednat o dodávkách motorů pro sezonu 2018 i jinam než jen McLarenu. Z charakteru rozhovorů však zatím není známo s kým. Vážnější jednání budou probíhat po Novém roce, ale jasno chce mít šéf Hondy nejpozději do května roku 2017. Japonští motoráři již delší dobu přesvědčovali McLaren o tom, jak důležité je pro…

2 Štítky: Honda Yusuke Hasegawa Zveřejněno 14. 12 2016 — Josef Nekvinda

Honda podle všeho začala jednat o dodávkách motorů pro sezonu 2018 i jinam než jen McLarenu. Z charakteru rozhovorů však zatím není známo s kým. Vážnější jednání budou probíhat po Novém roce, ale jasno chce mít šéf Hondy nejpozději do května roku 2017.

Japonští motoráři již delší dobu přesvědčovali McLaren o tom, jak důležité je pro ně uzavřít smlouvu o dodávkách motorů i s jinými týmy formule 1. Prostory pro tyto účely v evropské továrně v Milton Keynes už jsou. Agregáty Hondy ale v současnosti pohání stále jen McLaren, avšak s příchodem nových rámcových pravidel (o povinnosti dodávat motory, pokud tým osloví továrnu), jistě nebude posledním. Všech 11 týmů startovního pole má sice své dodavatele i pro příští sezonu, nicméně podle britského Autosportu se už nejeden tým zajímá o dohodu s Hondou hned pro nadcházející sezonu 2018.

Její šéf Yusuke Hasegawa usuzuje, že nejzazším termínem pro podepsání nových smluv o dodávkách bude květen 2017. Tedy někde kolem Velké ceny Monaka. „Je to termín, kdy tento rok Red Bull i Toro Rosso oznámily spolupráci s Renaultem pro sezonu 2017. Bude to pro nás deadline, ale samozřejmě čím dříve se to dozvíme, tím lépe.“

Zatím se ze strany Hondy ani některého z týmů nejedná o formální rozhovory, proto podle Hasegavy budou pokročilá jednání směřována na počátek roku 2017. Už nyní ale prozradil, že se po katastrofickém návratu v roce 2015 na scénu formule 1 společnost setkává se zvýšeným zájmem o produkty Honda.

„Nyní diskutujeme o možnostech další kooperace a dodávkách motorů, ale zatím se nejedná o žádná formální jednání. Zaznamenali jsme jen neformální zájem. Je hezké, že se takto projevili. Zákazníci Mercedesu nemají nejmenší důvody měnit svého dodavatele a přecházet k Hondě. Musíme nejprve ukázat, že dokážeme učinit pokrok ve výkonu našich pohonných jednotek. Do té doby si myslím, že nebudeme mít žádnou konkrétní podobu spolupráce,“ uvedl Hasegawa.

Na otázku, zda by podepsání dalšího týmu pomohlo rozhýbat vývoj šéf automobilky dodal: „Museli bychom být schopni to zaplatit. Ale je zřejmé, že bychom mohli navýšit objem dat a zvýšit tak pravděpodobnost odhalení chyby pohonné jednotky.“

Čtěte dále: Nová pravidla jsou podle technického ředitele Toro Rosso největší změnou za skoro 20 let



Diskuse k článku

Napsat komentář