Mercedes šel proti Ferrari a nechal schválit nová pravidla
Týmy neustále hovoří o tom, jak je nejprve nutné myslet na zájmy sportu a jeho diváků a až potom na sebe. Říkají to při každé příležitosti, ale můžete se vždycky spolehnout, že jakmile se naskytne šance dostát svým slovům, nestane se tak. Poslední případ se vztahuje k možnosti upravit technická pravidla pro sezonu 2019 tak, aby byly usnadněny podmínky k předjíždění. Jak jinak: většina týmů ji nechce a požaduje komplexní přípravu až pro sezonu 2021. Naštěstí ale zafungovala práce FIA, FOM a některých týmů.
Problém se změnami technických pravidel pro novou sezonu je ten, že se musí schválit již v dubnu rok před tím. To proto, že na autech pro novou sezonu se již v tu dobu pracuje. Po tomto termínu si každá změna žádá stoprocentní souhlas, kterého nelze prakticky nikdy dosáhnout.
O změnách hlasují FIA, FOM a týmy. Když například týmy nesouhlasí, návrh není schválen. Jenomže v otázce změn v technických pravidlech pro sezonu 2019 nejsou týmy zajedno. Jedná se o úpravy na krajních elementech předních křídel kvůli citlivosti a větší element zadního spojleru kvůli silnějšímu efektu DRS. FIA nechala hlasovat o posledním možném termínu 30. dubna, kdy si změna ještě nehádá stoprocentní shodu.
Jak kdo hlasoval, není oficiální, ale podle informací ze zákulisí změnu pro příští sezonu schválily Williams, Force India, Sauber a překvapivě Mercedes. Proti byly Ferrari, Red Bull, Renault, McLaren, Toro Rosso a Haas. Překvapivé je odlišné hlasování Ferrari, Sauberu a Haasu, přičemž poslední dva jmenovaní jsou zákazníci Ferrari, a to většinou znamená loajalitu v hlasování. Naopak aliance Mercedesu společně s Williamsem a Force Indií hlasovala jednotně. Toto rozložení hlasů pomohlo protlačit změnu ke schválení.
Navržené změny technických pravidel jsou výsledkem CFD rešerše provedené FIA ve spolupráci s technickou skupinou FOM.
Nové motory: Chystá se zrušení limitu paliva, MGU-H, navýšení otáček
Diskuse k článku