Některé týmy budou mít díky Halo nemalou výhodu

Hlavní aerodynamik McLarenu, Peter Prodromou, tvrdí, že aerodynamicky správné využití systému Halo může některým týmům přinést nemalou výkonností výhodu. Ta by měla být vývojem ostatních stájí smazána zhruba do poloviny ročníku 2018.

Štítky: Halo Zveřejněno 12. 02 2018 — Lukáš Štěrovský

Prodromou potvrdil, že nový McLaren MCL33, osazen systémem Halo, prošel všemi nárazovými testy FIA na první pokus. Tento prvek chránicí hlavu závodníků by navíc mohl výrazně zamíchat pořadím napříč startovním polem, jelikož zásadním způsobem ovlivňuje aerodynamiku vozu. „Z hlediska aerodynamiky není nasazení Halo bez kompromisu,“ sdělil Prodromou.

„Myslím, že pro všechny je výzva, jak se s tím napoprvé vyrovnají. Nazvěme to omezením škod. Potom to bude o příležitostech a využití. Nabízí to některé zajímavé možnosti. Jsem si jistý, že bude celá řada rozdílných řešení, ale jejich rozsah je omezen s ohledem na základní tvar Halo. Jsou ale určité možnosti.

Zavedení Halo týmům zničilo návrhy nových vozů

Každý, včetně nás, bude čelit tomu, jak to ovlivní tok vzduchu přiváděného do motoru a tok vzduchu na určité chladící otvory, stejně tak jako na zadní křídlo. Na druhou stranu tak můžou vzniknout příležitosti a řešení, kterých byste se jinak nedočkali.“

Podle hlavního aerodynamika McLarenu by Halo mělo mít vliv na rychlost jednotlivých vozů hlavně v první polovině sezony. „Výhoda, kterou někteří mohou získat, bude pravděpodobně krátká. Tak v polovině sezony už by na tom všechny týmy měly být podobně. To je můj hrubý odhad,“ řekl Prodromou.

Američané mají své řešení ochrany kokpitu. Je elegantnější

Diskuse k článku

Napsat komentář