Některé týmy a jezdci poskakování vozů takticky zveličují

Šéf Red Bullu Christian Horner je přesvědčen, že v poli se najde několik týmů, které nutí své piloty, aby si stěžovali na kvalitu letošních nových monopostů. Lídr rudých býků naráží na časté kritizování porpoisingu a snahu o změnu pravidel, která by pomalejším týmům mohla případně výrazně pomoci.

Štítky: Christian Horner FIA Pravidla Red Bull Zveřejněno 13. 06 2022 — Vašek Štěpánek

Red Bull získal v ázerbájdžánském Baku další double, čímž si stáj z Milton Keynes jen utvrdila svou pozici na čele obou šampionátů. Christian Horner ale jen chvíli po závodě a týmových oslavách vyřkl jeden nepopulární názor, který se v paddocku začíná rychle šířit.

Podle britského manažera se v poli najde několik stájí, které tlačí své piloty do neupřímných výpovědí, pokud jde o názor na skákání vozů. I když Horner nikoho konkrétně nezmínil, tak se každému pravděpodobně vybaví jezdci Mercedesu a nově také piloti Ferrari.

George Russell během víkendu v Ázerbájdžánu uvedl, že je jen otázkou času, než kvůli nově vzniklému jevu dojde k velké a nehezké nehodě. Hlasitým kritikem poskakování se v Baku stal také Carlos Sainz. Šéf Red Bullu ale pochybuje o pravdivosti podobných vyjádření.

„Odstranit poskakování je docela jednoduché. Asi nejlehčím krokem je zvednou světlou výšku auta, tím se zabrání, aby se auto během vibrací dotýkalo země. Určitě tím zpomalíte, na straně druhé se tím odstraní případné bolesti, kterým musí jezdci čelit.

Volkswagen spustil online prodej svých automobilů

Všechny týmy a piloti mají na výběr. Nestane se, aby někdo na trať vypustil auto, které nebude bezpečné, nebo které bude pilotovi způsobovat zdravotní komplikace. To je ale spíše otázka pro inženýry, a ne pro mě,“ uvedl Horner.

Šéf rudých býků proto naráží na možné tlačení jezdců do neupřímných výpovědí. Horner za těmito vyjádřeními vidí spíše strategické tahy a snahu o změnu pravidel, která by slabší stáje dostala blíže těm, kteří si s porpoisingem dokázali poradit.

„Max nám sám sdělil, že řízení nových aut je náročnější a já věřím tomu, že nová auta nejsou tak komfortní, jako bývala v minulosti. Určitě je závodění méně příjemné, ale kdyby to byl až tak velký problém, tak auta už neskáčou, neboť se to dá lehce vyřešit.

Myslím si proto, že sledujeme spíše snahu některých týmů, aby se pozměnila pravidla, která je vrátí do hry, nebo která jim minimálně pomůže vylepšit svou aktuální pozici. To mi přijde docela nefér vůči těm, kteří se dokázali novému jevu přizpůsobit.

Nemluvím jen o nás, například McLaren odvedl skvělou práci. V předsezonních testech jim auto hodně skákalo. Dokázali to ale vyřešit a nyní jezdí na podobné úrovni jako předtím, takže mi neříkejte, že odstranění porpoisingu je nemožné.

Konkurenční stáje se snaží vše obhajovat bezpečností. Což je podle mě asi ta nejjednodušší věc, kterou můžete udělat. Když mluvíte o bezpečnostních standardech, tak vás FIA musí vyslechnout, ale není to moc fér,“ zakončil rozhořčený Horner.