Největším soupeřem Mercedesu bude v Maďarsku Red Bull

"Poslední dobou nám tady štěstí nepřeje."

Štítky: Mercedes Red Bull Zveřejněno 19. 07 2016 — Dominik Lob

Není náhodou, že Hungaroring je jediným okruhem, na kterém ještě Stříbrné šípy od zavedení nových turbo-hybridních motorů neslavily vítězství. Podle vyjádření šéfa Mercedesu Toto Wolffa bude muset být jeho tým takřka bezchybný, aby porazil nového nejbližšího pronásledovatele, kterému navíc okruh v Budapešti tradičně hraje do karet – Red Bull.

V roce 2014 to byl Daniel Ricciardo právě s Rudým býkem, který zde získal své druhé vítězství kariéry. Minulý rok maďarskou velkou cenu opanovalo Ferrari v čele se Sebastianem Vettelem doprovázeným red bully Kvjata a Ricciarda. Maximem Mercedesu tak zůstává třetí místo Hamiltona z roku 2014, což je pro mistry světa a vládce současné formule 1 málo.

„Tento okruh pro nás v posledních letech nebyl příliš šťastným. Naopak našim soupeřům jeho charakteristiky hrají do karet,“ vyjádřil se Wolff pro oficiální web formule 1.

„Například vůz Red Bullu funguje dobře tam, kde není vysoký odpor vzduchu tak na škodu jako na jiných typech tratí. Tím pádem jsou v mokrých podmínkách a na pomalých okruzích jako Hungaroring naší největší hrozbou. Budeme muset být bezchybní, abychom byli tento víkend na špici.“

Jak jsme se přiblížili polovině sezony, tak se také stala aktuální otázka, kdy ukončit vývoj současného vozu a své zdroje přesunout na vůz nadcházející. Pro tým jako je Mercedes může být hledání správné rovnováhy mezi zdroji obtížné, jelikož jde o tým bojující o titul, tudíž má co ztratit. Jiné týmy si již dříve mohly dovolit povolit ve vývoji současného vozu a většinu zdrojů přenést na revoluční vůz pro sezonu 2017.

„Některé týmy zastavily vývoj vozu 2016 velmi brzy, možná už někdy v únoru, jakmile se vůz poprvé dotkl asfaltu. To jim dává výhodu, jelikož křivka učení je zpočátku velmi prudká. Takže se může stát, že i když jste jen pár týdnu pozadu, můžete se slušně propadnout v pořadí,“ potvrdil své obavy Wolff.

V současnosti však nemusí mít o formu svého týmu starost. Mercedes už třetím rokem vládne formuli 1, nyní má v čele poháru konstruktérů pohodlný náskok 131 bodů na druhé Ferrari.

Čtěte dále: Rychlost Red Bullu není omezená motorem, ale přítlakem, říká technický šéf Mercedesu

Třetí místo Hamiltona z roku 2014 zůstává maximem Mercedesu v Maďarsku v novodobé turbo éře

Vylepší Mercedes své maximum v Maďarsku z roku 2014, nebo se bude opět radovat Red Bull?

Diskuse k článku

Napsat komentář