Největší témata, o kterých se hovoří před GP Itálie

Formule 1 se chystá na legendární Monzu, která bude posledním z trojice závodů během tří víkendů. Od závodu v Zandvoortu se toho stalo skutečně hodně a níže vám nabízíme ta nejaktuálnější témata, která v Itálii rezonují celým paddockem…

Štítky: GP Itálie Zveřejněno 9. 09 2021 — Vašek Štěpánek

Sestavy týmů pro sezonu 2022 se rýsují

Veřejné tajemství bylo konečně oficiálně potvrzeno. George Russell se pro příští rok stěhuje do Mercedesu, kde nahradí Valtteriho Bottase, ten zase našel útočiště v Alfě Romeo. Fin nahradí dalšího Fina – Kimiho Räikkönena, který na konci roku končí.

Aby toho nebylo málo, Alex Albon se vrací na startovní rošt. Thajec zaujme místo ve Williamsu, ze kterého odchází právě George Russell. Všichni tři byli u svých nových týmů potvrzeni v jiný den. Bottas měl k dispozici celé pondělí, Russell úterý a Albon středu. K tomu všemu bylo potvrzeno i další, očekávané, duo…

…tím jsou závodníci AlphaTauri. Jak Pierre Gasly, tak Yuki Tsunoda si svá místa ponechají také pro sezonu 2022. U jezdců z Faenzy šlo však jen o formální potvrzení, neboť Gasly má smlouvu s Red Bullem na další dva roky a s Tsunodou se pro příští rok počítalo už dříve.

Nyní se silně spekuluje o tom, kdo bude týmovým kolegou Valtteriho Bottase u Alfy a jakmile bude oznámeno i toto jméno, měla by být startovní listina pro příští rok kompletní. Hlasitě se hovoří o šampionovi formule E Nycku de Vriesovi, tak se nechme překvapit…

Návrat Tifosi

Od začátku koronavirové krize se v Itálii jely už čtyři závody. Nyní to ale bude poprvé, co se na okruh bude moci podívat větší množství fanoušků, úřady schválily naplnění z 50 % celkové kapacity okruhu.

Loňský závod na Monze se uskutečnil za zavřenými dveřmi, v Mugellu se poprvé v roce 2020 na okruhu objevili diváci, o velký dav ale rozhodně nešlo. Imola zase musela kvůli neustále se měnící zdravotnické situaci upustit od svých původních plánů a odjet jak loňský, tak letošní závod rovněž bez diváků.

Nyní v Monze dostanou Tifosi konečně možnost se podívat na GP ve větším počtu. Fanoušci Ferrari jsou jedni z nejvášnivějších a nejemocionálnějších diváků v celé F1 a rozhodně budou chtít vytvořit na okruhu podobnou atmosféru, jakou jsme viděli v Zandvoortu.

Outsideři a návrat sprintu

Loňský závod na Monze se stal něčím, co bude v budoucnu nazýváno klasikou. Velkou cenu vyhrál Pierre Gasly s italským týmem AlphaTauri. Druhý skončil Carlos Sainz s McLarenem a na podium je doprovodil Lance Stroll.

Minulý rok byl krásným úkazem toho, že i středopolové týmy mají v chrámu rychlosti šanci na velmi solidní výsledek, a tak se přirozeně očekává, že se do bojů o body budou chtít zapojit i outsideři. Díky silnému motoru, který je v Monze třeba, se jako o černém koni hodně mluví v souvislosti s Aston Martinem, McLarenem nebo dokonce Williamsem.

Výsledky mohou být ještě zajímavější díky sprintové kvalifikaci, která se v Itálii vrací do víkendového harmonogramu. Po slibné premiéře na britském Silverstonu se očekávají tři akcí a dramatem nabité dny…

Kubica znovu za volantem

Poté, co v roce 2007 získal titul mistra světa pro Ferrari, se v Monze stal nejpopulárnějším pilotem Kimi Räikkönen. Poslední účinkování pro Maranello zde Iceman zažil v roce 2018, kdy startoval z pole position a v závodě skončil druhý.

Bohužel, Räikkönen se kvůli pozitivnímu testu na COVID-19 nemůže po Zandvoortu zúčastnit ani Velké ceny Itálie. Zpráva je o to smutnější, jelikož je tomu letos naposled, kdy se Kimi mohl na Monze svézt v monopostu F1.

Do Räikkönenova vozu tak opět, očekávaně, usedne další oblíbený pilot Robert Kubica, který závodil už v Nizozemsku a nevedl si vůbec špatně. Polák u Alfy plní roli rezervního pilota, a tak byl pro tým coby náhrada jedinou možnou volbou.

Rostoucí napětí v Haasu

Haas očekával poměrně klidnou sezonu. Americký tým se rozhodl letos vůz nevyvíjet, poskytnout svým novým pilotům sbírání zkušeností a plně se soustředit na revoluční sezonu 2022. Zdá se však, že piloti Haasu mají trochu jiné plány.

Nikita Mazepin a Mick Schumacher během sezony už mezi sebou pár incidentů měli, nikdy ale nešlo o nic vážného, o žádnou velkou kolizi. Faktem ale je, že každá obdobná situace zvyšuje panující napětí v týmu.

Vrcholem všeho byla zatím poslední GP v Nizozemsku, kde se Rus vehementně bránil před svým týmovým kolegou a natlačil jej skoro do boxové zdi, Schumacher z této události sice vyšel jen s poškozeným křídlem, následky ale mohly být o dost větší.

Šéf týmu Günther Steiner se k situaci mezi svými piloty vyjádřil pragmaticky. Tvrdí, že oba by měli změnit způsob, kterým závodí. Druhým dechem však Steiner dodává, že se situace může vymknout z rukou a je potřeba ji řešit.