Nejtřaskavější témata před Velkou cenou Turecka

Třináct závodů letošní sezony máme za sebou, čtyři zbývají. Do Turecka se formule 1 navíc vrací po dlouhých devíti letech. Jaká témata se v padoku před staronovou Velkou cenou probírají nejvíce?

Štítky: GP Turecka Zveřejněno 13. 11 2020 — Lukáš Štěrovský

Sedmý titul pro Hamiltona?

Brit pro sebe uzmul rekord nejvíce vyhraných závodů v F1, ve kterém překonal Michaela Schumachera. Právě další Němcův rekord, tedy sedm titulů mistra světa, může už v Turecku Hamilton rovněž vyrovnat. Stačí mu k tomu udržet si po neděli náskok 78 bodů na druhého Valtteriho Bottase. Aktuálně je rozdíl 85 bodů…

Matematika tak praví, že Bottas musí bezpodmínečně dojet v nejlepší šestce, jinak o naději na titul přijde. Jedinou nadějí pro Fina je porazit Brita, zvítězit a dojet si i pro nejrychlejší kolo, pak ještě teoretickou šanci udrží. Hamiltonovi naopak stačí jakákoliv pozice před Bottasem, aby rozhodl.

GP Turecka 2005 až 2011 – nejvýznamnější vzpomínky

Osmá zatáčka

Turecký unikát, legendární natřikrát zalomená osmá zatáčka, je úsekem, ke kterému upírají oči všichni fandové i jezdci. Se současnými vozy zřejmě sice půjde projet na plno, to ale nemění fakt, že okruh je spolu s Imolou a Abú Dhabi letos v kalendáři jediný v protisměru hodinových ručiček, a namáhá tak jiné svalstvo, než na co jsou jezdci zvyklí.

Dá se tak čekat, že jejich krky budou ke konci závodu trpět, v osmé zatáčce na ně bude působit po dobu několika sekund přetížení až 5G, tedy pětinásobek jejich váhy. „Ale raději, ať mi upadne hlava, než abych použil nějaké polstrování, o které bych se opřel,“ směje se Max Verstappen.

Od pokuty po nejrychlejší čas: Vettelova turecká premiéra

Nový okruh

Zatímco letos vlivem pandemie přibyly netypické „klasické“ okruhy jako Mugello, Nürburgring, Algarve či Imola, kalendář pro příští rok se nese ve znamení návratu ke klasice a jednoho nového okruhu – nově se pojede v Saudské Arábii. Oproti tomu vypadl Vietnam… bez debaty jedno z hlavních témat padoku v Istanbulu.

Byla oficiálně potvrzena velká cena v saúdskoarabském srdci asijského byznysu

Hamiltonův konec?

Sezona se blíží ke konci a pravděpodobně šampion Lewis Hamilton stále nemá smlouvu pro příští rok. Jak sám přiznává, s Mercedesem chce podepsat, ale současně nevyvrací, že v další sezoně už v královně motorsportu nebude působit. „Pořád je toho dost, o čem musíme jednat,“ prohlásil v Istanbulu. Tím spekulace o svém konci rozhodně neutlumil…

Hamilton: “Není jisté, že tu příští rok budu” – únava nebo vyjednávací taktika?

Co bude s Albonem?

Jelikož Yuki Tsunoda po závodě na okruhu Imola v rámci testů zkompletoval potřebných 300 kilometrů ve dva roky starém voze Toro Rosso, už mu nic nebrání v obdržení superlicence, pokud skončí mezi prvními pěti v celkovém pořadí F2 – poslední dva závodní víkendy (čtyři závody) před koncem je Japonec zatím třetí, ovšem jen s náskokem sedmi bodů na šesté místo.

A tak to čím dál tím více vypadá, že Tsunoda zamíří do AlphaTauri místo Daniila Kvjata a Albona u Red Bullu nahradí Nico Hülkenberg nebo Sergio Pérez.

Forma Lance Strolla

Až do Grand Prix Itálie měl Lance Stroll rozjetý šampionát slušně. Nasbíral 57 bodů včetně jednoho umístění na stupních vítězů a byl celkově čtvrtý. Jenže od Monzy se vše kazí a Kanaďan ve službách Racing Pointu nezískal ani bod.

Dobře jel v Mugellu, kde ho zradil defekt, v Rusku ho zase vyřadil Charles Leclerc. V Německu Stroll kvůli covidu nestartoval, v Portugalsku po kolizi, za kterou mohl on sám, předčasně odstoupil. V Imole si v prvním kole poškodil křídlo a dojel až třináctý, předtím ještě v boxech stihl srazit mechanika. „Potřebuje dobít baterky, obejmout a dodat sebedůvěru,“ prohlásil o svém jezdci technický šéf stáje Andy Green.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený FORMULA 1® (@f1),

 Po sražení Strollem v Imole se mechanici týmu raději chrání…