Nejdelší sezona v historii si vybrala svou daň. Ricciardo musel omezit trénink
Dlouhý ročník 2016 si podle Daniela Ricciarda vybral svou daň. Australan byl ještě předloni zvyklý trénovat velmi tvrdě – ne, že by nyní nemusel –, ale s rekordním počtem závodů během jedné sezony byl nucen změnit tréninkový model. Po závodě si dopřává den volna. Kalendář právě skončené sezony formule 1 poprvé v historii překročil hranici dvaceti závodů, když se…
Dlouhý ročník 2016 si podle Daniela Ricciarda vybral svou daň. Australan byl ještě předloni zvyklý trénovat velmi tvrdě – ne, že by nyní nemusel –, ale s rekordním počtem závodů během jedné sezony byl nucen změnit tréninkový model. Po závodě si dopřává den volna.
Kalendář právě skončené sezony formule 1 poprvé v historii překročil hranici dvaceti závodů, když se po roční pauze královna motorsportu vrátila na německý Hockenheimring a přibyla také zcela nová GP Evropy v Ázerbajdžánu. Tato podoba kalendáře byla schválena v prosinci minulého roku a piloti i členové týmu tak měli na přípravu dost času. Jak ale podotkl Daniel Ricciardo z Red Bullu, při dvacátém závodě už si rekordní sezona začala vybírat svou daň.
„Když jsme vstupovali do sezony 2016, věděli jsme, že se s jednadvaceti závody jedná o nejdelší sezonu. Pocítili jsme to nicméně až v jejím závěru. Až do Brazílie jsem na tom byl, co se týče energie, v pohodě, pak si ale najednou uvědomíte, že vás to dohání.
Mít více závodů je samozřejmě cool a kdovíco ještě. Další věcí ale je, že jakmile se dostanete mimo Evropu a jste vystaveni všem těm přeletům, závodům s týdenním rozestupem, jde o čas mimo domov,“ prozradil Ricciardo v blogovém příspěvku Red Bullu.
Osobní správu času spojenou s plánováním proto usměvavý Australan musel přehodnotit. Místo neustálého tréninku zařadil více odpočinkových aktivit, ze kterých čerpá energii do takto vypjaté sezony. „Jste chytřejší s tím, jak zvládáte konec sezony. Můj přístup se v průběhu let definitivně změnil. Než jsem se dostal do formule 1, bylo o to o každodenním tréninku, práci tak tvrdé, jak jen to bylo možné. S nynějšími jednadvaceti závody ale neexistuje způsob, jak byste to mohli vydržet.
Předsezonní pauza je čas, kdy se sami můžete připravit na to, co následně přijde. Měl jsem i správně nastavený tréninkový blok v srpnu během přestávky v polovině sezony, přičemž zbývající čas musíte věnovat tomu, abyste se nepřetrénovali. V pondělí po závodech tak proto nedělám absolutně nic. Dobít baterky je důležitější, než se pak vyždímat při další příležitosti. Letos jsme měli Kanadu před Baku a mezi nimi byl jen týden, takže to bylo docela hardcore s přihlédnutím na dobu, kterou jsme strávili na cestách a na změny časových pásem. Takže další závody jsou jistě zábavné, ale to, jak je zvládnout, znamená pozměnit trochu způsob přemýšlení,“ dodává Ricciardo.
Čtěte dále: Mercedes pozastavil jednání se Sauberem. Chce Wehrleina pro sebe?
Diskuse k článku