Nebyla to perfektní kvalifikace, přiznává Räikkönen

Ferrari v kvalifikaci na Grand Prix Monaka položilo solidní základ pro zítřejší vítězství. Oba své vozy totiž dostalo do první řady. Rychlejším z pilotů byl s ohledem na volné tréninky trochu překvapivě Kimi Räikkönen.

Štítky: Ferrari GP Monaka Zveřejněno 27. 05 2017 — Lukáš Štěrovský

Od Velké ceny Francie 2008 čekal na vítězství v kvalifikace F1, po 128 závodech se nakonec Kimi Räikkönen přece jen dočkal. „Očividně je to nejlepší místo, odkud lze zítra startovat, ale to nic nezajišťuje. Jsem šťastný a beru to, celý víkend je zatím v pohodě. Na některých místech jsme se trochu potýkali s problémy. Ale zapracovali jsme na tom a pochopili, co se děje,“ tvrdí Fin, který ve volných jízdách zaostával za kolegou Vettelem.

„Kvalifikace byla lepší než tréninky. To neznamená perfektní, ale myslím, že taková nebude nikdy. Bylo to ale dostatečně dobré a byl jsem velmi spokojený s vozem. V Monaku můžete jet vždycky o trochu rychleji, ale to je normální.

Vše fungovalo dobře, načasovali jsme správně výjezdy. Cítil jsem se v pořádku a mohl na to tlačit, byla to přímočará kvalifikace. Jsem šťastný za sebe a za tým, že máme dva vozy v první řadě,“ říká populární Iceman, který čeká na vítězství v závodě od Velké ceny Austrálie 2013.

Napomenutý Vettel byl moc chamtivý

Druhé místo na startu připadne rovněž jezdci Ferrari – Sebastianu Vettelovi. Ten dostal napomenutí od sportovních komisařů za přejetí žluté čáry při výjezdu z boxů během třetí části kvalifikace.

„Myslím, že auto bylo dneska v pořádku, bylo pěkné ho řídit. V prvním kole během Q3 jsem na to trošku moc tlačil a byl široký v páté zatáčce. Během druhého pokusu jsem asi byl trochu chamtivý a chtěl příliš moc. V jednom místě jsem trochu ztratil kontrolu nad autem, ale jsem si jistý, že to samé by řekl kdokoliv jiný, koho byste se dneska zeptali.“

Nemá s ohledem na výsledek kvalifikace lídr šampionátu obavy ze vzájemné kolize s týmovým kolegou v úvodu zítřejšího závodu? „Už za sebou máme dost závodů, takže víme, co dělat v první zatáčce. Jsme tu od toho, abychom závodili. Start je důležitý, stejně jako první zatáčka. Je to ale jen začátek, ne konec závodu.“

Diskuse k článku

Napsat komentář