Automobilist.com

Nebyl důvod trestat piloty za použití DRS pod žlutými vlajkami, tvrdí ředitel závodu

Michael Masi, ředitel závodů, vysvětlil důvody, proč nebyli potrestáni piloti, kteří používali systém DRS pod dvojitými žlutými vlajkami.

Štítky: GP Brazílie Michael Masi Zveřejněno 19. 11 2019 — Lukáš Podstata

Divoká Velká cena Brazílie byla oficiálně ukončena až čtyři hodiny po skončení závodu. A to z důvodu, že sportovní komisaři se zabývali porušením pravidel celkem v osmi případech. Jednalo se o používání předjíždějícího systému DRS pod dvojitými žlutými vlajkami po Bottasově odstoupení.

Již předem bylo avizováno, že Lewis Hamilton, který skončil třetí, obdrží trest pěti vteřin za kolizi s Alexanderem Albonem. V tu chvíli měl na třetí místo poskočit Carlos Sainz z McLarenu. Ovšem právě Španěl byl jedním z hříšníků, kteří čekali na ortel sportovních komisařů.

Michael Masi a jeho kolegové se ale rozhodli hříšníky netrestat. Důvod byl prostý. „Společně s kolegy jsme porušení dlouho zkoumali. V první řadě je důležité, že pokud aktivujeme dvojité žluté vlajky, měli by jezdci výrazně zpomalit. To byl důležitý faktor, který jsme během našeho vyšetřování sledovali. Všichni toto nařízení dodrželi. Přiznávám, někteří aktivovali systém DRS, ale opravdu na relativně krátkou dobu.

Podle nás nastala situace, kdy jezdci jsou naučeni automaticky sytém zapnout. Není v naších silách deaktivovat jen jednu zónu, proto se toto mohlo stát. Aktivace od všech zúčastněných ovšem byla tak krátká, že není žádný důvod některého z nich trestat,“ řekl Masi.

Carlos Sainz tak mohl po čtyřech hodinách čekání oslavit své první pódiové umístění ve svém sto prvním závodě.

Diskuse k článku

Napsat komentář