Nebezpečná Džidda? Jezdci se neshodnou
Okruh Jeddah Corniche Circuit, který se nachází v Saúdské Arábii, už od samého počátku doprovázejí pochybnosti o bezpečnosti. Zatím v obou víkendech, které se zde uskutečnily, bylo k vidění hned několik velkých nehod, a to se neberou do úvahy incidenty z nižší série formule 2. Jezdci se ale ohledně bezpečnosti Džiddy neshodnou…
Vítěz kvalifikace Sergio Pérez na bezpečnostní úroveň v Džiddě upozorňoval už vloni, kdy se závod uskutečnil v prosinci. V té době Mexičan uvedl, že trať má až moc slepých míst, což je poměrně nebezpečné, zvlášť v rychlostech, ve kterých se v Saúdské Arábii jezdí.
„Rozhodně to je nejtěžší a nejvyzývavější okruh v kalendáři. Musím ale říct, že od poslední návštěvy se hodně věcí zlepšilo – mám na mysli bariéry, které jsou letos o něco dál od trati a my máme lepší výhled z aut,“ okomentoval stav trati Pérez.
Obhájce titulu mistra světa s Pérezovým názorem souhlasí. Promotéry Velké ceny Saúdské Arábie Verstappen pochválil za velké změny, které se v tak krátké době stihly uskutečnit (vloni se v Džiddě závodilo až v prosinci, což jsou necelé čtyři měsíce).
Duo Ferrari má z okruhu v Džiddě smíšené pocity. „Miluji adrenalin a tato trať vám ho dá tolik, jako žádný jiný okruh v kalendáři, což je úžasné. Na straně druhé, zdi jsou tady velmi blízko a při tak vysokých rychlostech potenciální náraz opravdu bolí,“ uvedl Sainz.
Charles Leclerc zase vyzdvihoval bezpečnost dnešních formulí. „Je to velice diskutované, mám názor takový, že zde můžeme sebejistě závodit hlavně díky bezpečným autům, která nyní máme, což mě při nehodách, jakou měl dnes Mick, nechává klidným.“
Druhý pilot Haasu Kevin Magnussen je pro změnu z nového okruhu nadšený, podle Dána jde o nejlepší trať, na které kdy závodil. Druhým dechem ale dodal, že si v žádném případě nepřeje být svědkem dalších podobných nehod.
Estebana Ocona v závěru kvalifikace také potkal menší problém a nebýt okamžité reakce, pravděpodobně by francouzský mladík dopadl stejně jako Schumacher – k Oconovu incidentu navíc došlo i v tom samém místě.
„Chybělo opravdu málo a skončil bych ve zdi. V kvalifikaci vždy jezdíme na hraně, tady v Džiddě je to doslova o milimetrech. Není tady ani žádný únikový prostor, takže k chybě to nemáme daleko. Určitě bychom si o tom měli promluvit,“ nabádá pilot Alpinu.