(Ne)Analýza pátečních tréninků GP Rakouska
Hodně divoký druhý trénink na rakouském Red Bull Ringu, který se po právu ukazuje jako obrovská výzva pro piloty současných monopostů formule 1. Nám to trochu znemožnilo systematičtější analýzu dat a tím pádem predikce pro zbytek víkendu
Série havárií narušila pokusy o kvalifikační jízdy. Však čas vítěze druhého tréninku Charlese Leclerca z Ferrari má hodnotu 1:05,086, což je ve skutečnosti pomalejší, než to co zajel Lewis Hamilton v tréninku prvním. Bottasova havárie zastavila Hamiltonovu kvalifikační jízdu. Také proto v následujícím přehledu rychlých kol v kvalifikačním režimu nemá smysl zahrnout Mercedes. Jednoduše nevíme. Ferrari své nejrychlejší kolo navíc zajelo na sadě pneu prostřední tvrdosti – žluté.
Rychlá kola v kvalifikačním tempu
Na tento přehled je ale potřeba brát velmi malý zřetel. Je nejméně přesný za hodně dlouhou dobu.
Připomínáme nové díly pohonné jednotky pro pilota McLarenu Carlose Sainze a závodníka Toro Rosso Alexe Albona. Budou startovat z konce startovního roštu bez ohledu na výsledek v kvalifikaci.
V závodním režimu se zdá být Mercedes rychlejším než je Ferrari. Což bude užitečné až tehdy, dokáže-li se kvalifikovat před Ferrari. Ne že by i bez toho byl bez šance! Okruh v Rakousku umí vyhovět silné pohonné jednotce a maximálním rychlostem na rovinkách.
Závodní tempo
Řada neznámých před sobotní kvalifikací a náročný okruh nutící jezdce k chybám. Co víc si před víkendovou sobotou přát?
Diskuse k článku